Orzeczenie
Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 14 czerwca 2017 r., sygn. II SA/Po 644/16
Planowanie przestrzenne
Dnia 14 czerwca 2017 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Barbara Drzazga (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Danuta Rzyminiak - Owczarczak Sędzia WSA Tomasz Świstak Protokolant st. sekr. sąd. Natalia Sikorska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 14 czerwca 2017 roku sprawy ze skargi M. M. na uchwałę Rady Miasta z dnia [...] marca 2016 roku nr [...] w przedmiocie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oddala skargę
Uzasadnienie
M. M., po uprzednim wezwaniu pismem z dnia 20 maja 2016r. Rady Miasta do usunięcia naruszenia prawa, w dniu 29 lipca 2016 r. wniosła do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu skargę na uchwałę Rady Miasta z dnia [...] marca 2016 r. nr [...] w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla północnej części O. P. na terenie miasta S., w części dotyczącej:
- rysunku ww. planu stanowiącego załącznik nr 1 do uchwały w zakresie ustalenia szerokości drogi 5 KDD na wysokości nieruchomości należącej do skarżącej na 10 m w związku z § 11 pkt 2 uchwały, w którym ustalono szerokość pozostałych publicznych (a więc i ww. drogi) w istniejących liniach rozgraniczających zgodnie z rysunkiem planu, a także w zakresie, w którym ww. drogę zaklasyfikowano w § 25 uchwały jako drogę dojazdową,
- § 15 pkt 2 lit. a) uchwały w zakresie, w którym dopuszcza się podział działek na terenie oznaczonym w uchwale jako 18 MNU na nowo wydzielone działki o powierzchni nie mniejszej niż 800 m2.
Skarżąca zarzuciła organowi naruszenie:
1) § 7 rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Wodnej z dnia 2 marca 1999 roku w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. 1999 r. Nr 43, poz. 430 ze zm., dalej "RMT") w związku z art. 140 Kodeksu cywilnego (dalej "kc"), poprzez nieuprawnioną zmianę klasy drogi lokalnej na klasę drogi dojazdowej (dot. ul. [...]) i zwężenie ww. drogi o 2 metry (w stosunku do dotychczas obowiązująco planu miejscowego), bez rzeczywistej analizy ruchu komunikacyjnego i tego, jaki charakter powinna mieć ww. droga,
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right