Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 20 kwietnia 2017 r., sygn. II SA/Kr 241/17

Budowlane prawo

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Mariusz Kotulski Sędziowie: WSA Paweł Darmoń (spr.) WSA Iwona Niżnik-Dobosz Protokolant: starszy sekretarz sądowy Katarzyna Zbylut po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 20 kwietnia 2017 r. sprawy ze skargi "P." Sp. z o.o. z siedzibą w W. na decyzję Wojewody [...] z dnia 14 grudnia 2016 r., znak: [...] w przedmiocie sprzeciwu wobec zamiaru wykonania robót budowlanych I. uchyla zaskarżoną decyzję; II. zasądza od Wojewody [...] na rzecz strony skarżącej "P." Sp. z o.o. z siedzibą w W. kwotę 1000,00 zł (tysiąc złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

Decyzją z 16.08.2016 r. Nr [....] Prezydent Miasta K. wniósł sprzeciw wobec zamiaru wykonania robót budowlanych polegających na zainstalowaniu urządzeń technicznych stacji bazowej telefonii komórkowej o oznaczeniu [....] , na dachu istniejącego budynku zlokalizowanego na działce nr [....] obr. [....] jedn. ewid. [....] przy ul. [....] w K.

Sprzeciw został wniesiony w terminie nie przekraczającym 30 dni, o którym mowa w art. 30 ust. 5 Prawa budowlanego, licząc od daty uzupełnienia zgłoszenia. Zgodnie z art. 30 ust. 5d ww. ustawy nałożenie obowiązku uzupełnienia zgłoszenia przerywa bieg 30 dniowego terminu . Jako podstawa prawna decyzji wskazany został między innymi art. 30 ust. 6 pkt 1 ustawy Prawo budowlane. Powodem wniesienia sprzeciwu była dokonana, w oparciu o przekazany przez zgłaszającego materiał dowodowy, ocena że obszar pola elektromagnetycznego emitowany przez projektowane anteny obejmuje obszar nad działkami sąsiednimi, które winny być objęte obszarem oddziaływania inwestycji, a jej właściciele winni uczestniczyć w postępowaniu administracyjnym jak strony tego postępowania. W tej sytuacji organ I instancji uznał, że zachodzą okoliczności określone w art. 30 ust.6 pkt 1 ustawy, bowiem zgłaszane roboty budowlane, co do zasady wymagają uzyskania pozwolenia na budowę.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00