Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 8 lutego 2017 r., sygn. II SAB/Wr 48/16

Przewlekłość postępowania

 

Dnia 8 lutego 2017 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Anna Siedlecka Sędziowie: Sędzia WSA Olga Białek (spr.) Sędzia WSA Mieczysław Górkiewicz po rozpoznaniu w Wydziale II w trybie uproszczonym na posiedzeniu niejawnym w dniu 8 lutego 2017 r. sprawy ze skargi A. C. na przewlekłe prowadzenie postępowania przez Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego dla Miasta W. w przedmiocie robót budowlanych wykonanych w budynku oddala skargę w całości.

Uzasadnienie

A. C. wniosła skargę na przewlekłe prowadzenie przez Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego dla miasta W. (dalej PINB) sprawy robót budowlanych wykonanych w budynku przy ul. M. 11a we W.

Skarżąca zarzuciła PINB naruszenie art. 8, art. 12 i art. 35 § 1 k.p.a. przez rażące przekroczenie terminów do załatwienia sprawy. Jednocześnie wniosła o zobowiązanie organu do niezwłocznego wydania aktu administracyjnego; ustalenia osoby winnej niezałatwienia sprawy oraz zasądzenie kosztów postępowania.

W uzasadnieniu skargi przedstawiła kolejno czynności podejmowane przez organ od dnia [...]. Wyjaśniła także, że na skutek pisma osoby "X" z [...] PINB rozpoczął "nieformalne" prowadzenie postępowania administracyjnego. Stwierdziła, że po przeprowadzeniu szeregu czynności kontrolnych oraz zebraniu całkiem sporej ilości dokumentów, PINB dla miasta W., po półrocznym nieformalnym działaniu, wszczął w dniu [...]. - tym razem formalnie - postępowanie administracyjne w sprawie robót budowlanych wykonywanych w opisanym na wstępie budynku. Organ nie wskazał jednak, czy roboty będące przedmiotem postępowania miały być realizowane nielegalnie, czy też w sposób niezgodny z obowiązującymi przepisami.

Skarżąca zauważyła, że do dnia dzisiejszego PINB nie wydał ani decyzji, ani też postanowienia w oparciu o przepisy art. 48, art. 49, art 50, czy też art. 51 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku - Prawo Budowlane. Tym samym naruszył art. 35 § 3 Kodeksu postępowania administracyjnego, który określa maksymalny termin załatwienia sprawy, a także zasadę zaufania do organów administracji zawartą w art. 8 k.p.a. oraz zasadę szybkości postępowania zawartą w art. 12 § 1 k.p.a. Uzasadnione w związku z tym jest zobowiązanie PINB, do ukarania pracownika winnego niezałatwienia sprawy w terminie, na podstawie art. 38 Kodeksu postępowania administracyjnego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00