Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 12 października 2016 r., sygn. I SA/Ol 409/16

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Jolanta Strumiłło ( sprawozdawca ) Sędziowie sędzia WSA Ryszard Maliszewski sędzia WSA Przemysław Krzykowski Protokolant starszy sekretarz sądowy Katarzyna Niewiadomska po rozpoznaniu w Olsztynie na rozprawie w dniu 12 października 2016r. sprawy ze skarg: K. D. Spółka A na decyzję Dyrektora Izby Celnej z dnia "[...]", nr "[...]" i B. F. na decyzję Dyrektora Izby Celnej z dnia "[...]", nr "[...]" w przedmiocie określenia kwoty długu celnego, podatku akcyzowego, opłaty paliwowej oraz podatku od towarów i usług oddala skargi.

Uzasadnienie

K. D. reprezentujący "D." w B. oraz B. F. wnieśli do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie skargi na decyzję Dyrektora Izby Celnej z dnia "[...]" r. w przedmiocie określenia kwoty długu celnego, podatku akcyzowego, opłaty paliwowej oraz podatku od towarów i usług.

Z ustalonego w sprawie stanu faktycznego i prawnego wynikało, że:

W dniu 21.09.2015r. kierowca autobusu o nr rej. "[...]" wjeżdżając na obszar celny Unii Europejskiej zadeklarował 480 litrów oleju napędowego. Przejazd był wykonywany w ramach działalności gospodarczej firmy "D". W wyniku przeprowadzonej kontroli fizycznej przy użyciu mobilnej stacji kontroli paliw organ celny stwierdził, że w zbiorniku znajduje się 516,5 I oleju napędowego. Z przeprowadzonych czynności pomiaru został sporządzony protokół z oględzin/kontroli fizycznej, który podpisał zgłaszający, nie wnosząc uwag i zastrzeżeń do sposobu przeprowadzenia kontroli i jej ustaleń .

Na podstawie wyników kontroli organ celny uznał, że doszło do nielegalnego wprowadzenia 36,5 I oleju napędowego na obszar celny Unii Europejskiej, które nie zostało zgłoszonego do kontroli. W związku z faktem, iż przejazd był wykonywany na rzecz firmy "D" organ celny uznał, iż zarówno kierowca - B. F. jak i właściciel firmy - K. D. ponoszą solidarną odpowiedzialność za ujawnioną nieprawidłowość.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00