Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 12 października 2016 r., sygn. I SA/Ol 514/16

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Jolanta Strumiłło ( sprawozdawca ) Sędziowie sędzia WSA Ryszard Maliszewski sędzia WSA Przemysław Krzykowski Protokolant starszy sekretarz sądowy Katarzyna Niewiadomska po rozpoznaniu w Olsztynie na rozprawie w dniu 12 października 2016r. sprawy ze skargi K. B. na decyzję Dyrektora Izby Celnej z dnia "[...]", nr "[...]" w przedmiocie stwierdzenia powstania długu celnego, określenia kwoty cła, podatku akcyzowego, podatku od towarów i usług oraz opłaty paliwowej oddala skargę.

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie jest decyzja z dnia "[...]" r., którą Dyrektor Izby Celnej utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Celnego z dnia "[...]"., określającą K.B.(dalej jako "strona’, "skarżący"), kwotę długu celnego, podatku akcyzowego, podatku od towarów i usług oraz opłaty paliwowej.

Z uzasadnienia rozstrzygnięcia wynika, że w okresie od 3.01.2014r. do 30.12.2014 r. - łącznie 107 razy, skarżący przekraczając przejście graniczne , dwoma pojazdami, samochodem osobowym marki Volkswagen Passat 1.6 TDI o numerze rejestracyjnym "[...]" oraz marki Volkswagen Passat 1.9 TDI o numerze rejestracyjnym "[...]" dokonał zgłoszenia celnego w sumie 9505 I oleju napędowego w zbiorniku pojazdów. W wyniku analizy częstotliwości przekraczania granicy Unii Europejskiej w systemie informatycznym odpraw celnych, stwierdzono, że strona dokonuje przewozów paliwa z dużą częstotliwością i w ilości przekraczającej zwykłe potrzeby gospodarstwa domowego. W związku z powyższym powstało uzasadnione podejrzenie, czy przywóz paliwa miał charakter niehandlowy oraz czy jego wykorzystanie nie narusza przepisów celnych i podatkowych. Opierając się na ww. danych Naczelnik Urzędu Celnego wszczął postępowanie celno-podatkowe i decyzją z "[...]"określił stronie dług celny w kwocie 0 zł, podatek akcyzowy w wysokości 11.400 zł, podatek od towarów i usług w kwocie 9.323 zł oraz 2.530 zł opłaty paliwowej, w związku z wprowadzeniem na obszar celny Unii Europejskiej oleju napędowego w ilości 9500 litrów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00