Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 8 czerwca 2016 r., sygn. IV SA/Po 5/16

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Jerzy Stankowski Sędziowie NSA Grażyna Radzicka WSA Tomasz Grossmann (spr.) Protokolant st. sekr. sąd. Joanna Kujawa po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 08 czerwca 2016 r. sprawy ze skargi Prokuratora Rejonowego w Kępnie na uchwałę Rady Gminy Perzów z dnia 20 grudnia 2012 r. nr XXVI/127/2012 w przedmiocie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy 1. stwierdza nieważność zaskarżonej uchwały w części obejmującej przepisy: § 2 pkt 3, 6-13, 15, 16, 19, 21-23 i 27-29; § 4 pkt 1-3, 6, 7, 9- 20 i 23-26; § 7 ust. 1 pkt 1-8 i 10-17; § 7 ust. 2 i 3; § 8; § 9, § 32 ust. 2 i 3; § 33 ust. 1-4; § 36; § 37 oraz § 38 Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Perzów stanowiącego załącznik do tej uchwały; 2. w pozostałym zakresie skargę oddala.

Uzasadnienie

Uchwałą nr XXVI/127/2012 z dnia 20 grudnia 2012 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Perzów" (dalej jako: "Uchwała"), Rada Gminy Perzów (dalej jako: "Rada Gminy") - na podstawie art. 4 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391 z późn. zm.; dalej w skrócie: "u.c.p.g.") oraz art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.; dalej w skrócie "u.s.g.") - po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kępnie, ustaliła Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Perzów (dalej: jako "Regulamin") stanowiący załącznik do Uchwały.

Pismem z 30 listopada 2015 r., sygn. akt Pa. 33/15, Prokurator Rejonowy w Kępnie (dalej jako: "Prokurator" lub "Skarżący") zaskarżył wyżej opisaną uchwałę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu. Z powołaniem się na zarzuty naruszenia § 135, § 137, § 146 i § 147 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 czerwca 2002 r. w sprawie zasad techniki prawodawczej (Dz. U. Nr 100, poz. 908; dalej w skrócie: "ZTP") w zw. z art. 4 ust. 1 i 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach - poprzez zamieszczenie w Uchwale przepisów regulujących sprawy wykraczające poza upoważnienie ustawowe, powtórzenie przepisów u.c.p.g., ustawy o odpadach i rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (dalej w skrócie: "rozp.war.tech.") oraz formułowanie w Regulaminie pojęć zawartych już w ustawie upoważniającej - wniósł o stwierdzenie nieważności zaskarżonej uchwały w całości.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00