Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 20 kwietnia 2016 r., sygn. II SA/Sz 129/16

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Danuta Strzelecka - Kuligowska (spr.), Sędziowie Sędzia NSA Stefan Kłosowski,, Sędzia WSA Arkadiusz Windak, Protokolant starszy sekretarz sądowy Katarzyna Skrzetuska-Gajos, po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 20 kwietnia 2016 r. sprawy ze skargi J. P. i C. P. na decyzję Wojewody Z. z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie sprzeciwu w sprawie zgłoszenia robót budowlanych oddala skargę

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] Starosta działając na podstawie art. 30 ust. 6 pkt 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane, (Dz.U. z 2013, poz. 1409 ze zm.), zwaną dalej: "Prawo budowlane" oraz na podstawie art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2013 r., poz. 267 ze zm.), zwaną dalej: "K.p.a." wobec zgłoszenia J. i C. P. z dnia [...] r., które wpłynęło do urzędu w dniu [...]., zamiaru przeprowadzenia budowy szamba ekologicznego albo modernizacji istniejącego szamba, zgłosił sprzeciw co do zamiaru wykonania robót budowlanych polegających na budowie przydomowej biologicznej oczyszczalni ścieków o wydajności do dobę na potrzeby istniejącego budynku mieszkalnego, na działce nr [...], położonej.

W uzasadnieniu rozstrzygnięcia podano, iż organ administracji architektoniczno-budowlanej I instancji ustalił, iż zakres zgłaszanych robót budowlanych dotyczy budowy przydomowej, biologicznej oczyszczalni ścieków o wydajności do na potrzeby istniejącego budynku mieszkalnego, na działce nr [...], położonej przy, z którego obecnie ścieki bytowe są odprowadzane do szamba, składającego się z dwóch połączonych ze sobą zbiorników bezodpływowych na nieczystości ciekłe. Nadto, organ I instancji wskazał, iż z pisma Wójta Gminy znak: [...] wynika, iż na działce nr ewid. [...], położonej zostało wykonane przyłącze kanalizacji sanitarnej wraz ze studnią przyłączeniową w ramach inwestycji realizowanej przez inwestora - Gminę i na budowę ww. przyłącza kanalizacji sanitarnej w dniu [...] J. i C. P. wyrazili pisemną zgodę. W związku z powyższym organ I instancji stwierdził, iż budowa przydomowej biologicznej oczyszczalni ścieków o wydajności do 5m³/dobę na potrzeby istniejącego budynku mieszkalnego, na działce nr ewid. [...], położonej narusza art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 3 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r., poz. 1399 ze zm.), gdyż istnieje możliwość przyłączenia budynku J. i C. P. do sieci kanalizacji sanitarnej, ponieważ wykonane jest przyłącze kanalizacji sanitarnej na ww. działce , a przedmiotowa nieruchomość aktualnie nie jest wyposażona w przydomową oczyszczalnię ścieków. Ponadto, podniesiono, iż zgodnie z § 34 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. z 2002r., Nr 75, poz. 690 ze zm.) zbiorniki bezodpływowe na nieczystości ciekłe mogą być stosowane tylko na działkach budowlanych, niemających możliwości przyłączenia się do sieci kanalizacji sanitarnej. Na marginesie organ I instancji zwrócił uwagę, iż w tej sprawie Wójt Gminy wydał decyzję nr [...] z dnia [...] nakazującą J. i C. P., będących właścicielami działki nr ewid. [...], położonej w u przy, przyłączenie ww. nieruchomości do istniejącej sieci kanalizacji sanitarnej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00