Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 7 kwietnia 2016 r., sygn. II SA/Sz 1019/15

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Danuta Strzelecka-Kuligowska, Sędziowie Sędzia NSA Stefan Kłosowski (spr.), Sędzia WSA Maria Mysiak, Protokolant starszy sekretarz sądowy Anita Jałoszyńska, po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 24 marca 2016 r. sprawy ze skargi M. T. na rozkaz personalny Komendanta Wojewódzkiego Policji w S. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie wypłaty wynagrodzenia oddala skargę.

Uzasadnienie

M.T. wystąpił do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego

w S. ze skargą na rozkaz personalny Komendanta Wojewódzkiego Policji

w S. z dnia [...], Nr [...] utrzymujący w mocy rozkaz personalny Komendanta Miejskiego Policji w S. z dnia [...], odmawiający skarżącemu wypłaty wynagrodzenia za okres [...].

Wyłaniający się z treści ww. decyzji stan faktyczny sprawy przedstawia się następująco:

Rozkazem personalnym Komendanta Miejskiego Policji w S. z dnia

[...] utrzymanym w mocy rozkazem personalnym Komendanta Wojewódzkiego Policji w S. z dnia [...] M.T. został zwolniony ze służby w Policji. Powyższy rozkaz personalny został uchylony wyrokiem WSA w Szczecinie z dnia 10 kwietnia 2013 r. sygn. akt II SA/Sz 139/13.

Naczelny Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z dnia 10 października 2013 r., sygn. akt I OSK 1573/13, oddalił skargę kasacyjną Komendanta Wojewódzkiego Policji w S. od ww. wyroku WSA w Szczecinie.

W dniu [...] M.T. zgłosił gotowość do podjęcia służby,

a w dniu [...] zwrócił się do Komendanta Miejskiego Policji w S. o wydanie decyzji w przedmiocie wypłacenia mu uposażenia za okres [...]. Wyjaśnił, że po zgłoszeniu w dniu [...] gotowości podjęcia służby w związku z ww. prawomocnym orzeczeniem sądowym, organ Policji nie dopuścił go do służby z powodu skierowania do Wojewódzkiej Komisji Lekarskiej MSW w celu zbadania zdolności do służby, a następnie nie dopuszczał do służby z powodu wszczęcia i prowadzenia postępowania sprawdzającego w przedmiocie uzyskania poświadczenia bezpieczeństwa o określonych klauzulach. Do służby organ dopuścił funkcjonariusza po upływie 50 dni. Według wnioskodawcy, w jego przypadku zaszły okoliczności usprawiedliwiające niepodjęcie służby, z którymi art. 42 ust. 4 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji, wiąże prawo do uposażenia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00