Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Białymstoku z dnia 27 kwietnia 2016 r., sygn. I SA/Bk 875/15

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Jacek Pruszyński, Sędziowie sędzia SO del. do WSA Małgorzata Anna Dziemianowicz sędzia WSA Andrzej Melezini (spr.), Protokolant st. sekretarz sądowy Beata Borkowska, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 27 kwietnia 2016 r. sprawy ze skargi S. Spółka z o.o. w W. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w S. z dnia [...] czerwca 2015 r. nr [...] w przedmiocie podatku od nieruchomości za rok 2014 oddala skargę

Uzasadnienie

Po ponownym rozpatrzeniu sprawy, Prezydent Miasta S. decyzją z dnia [...] lutego 2015 r., znak: [...] określił S. Sp. z o.o. w W. (dalej powoływana także jako "skarżąca Spółka") wysokość zobowiązania w podatku od nieruchomości za rok 2014 w kwocie [...] zł i stwierdził brak nadpłaty w tymże podatku za 2014 r.

W uzasadnieniu organ podatkowy wskazał, iż skarżąca Spółka jest właścicielem zabudowanej nieruchomości położonej w S. przy

ul. [...], oznaczonej nr geod. [...], [...], [...], [...], [...] o łącznej powierzchni 21119 m2, zabudowanej budynkiem sklasyfikowanym w ewidencji budynków jako handlowo-usługowy o pow. użytkowej 40 147,80 m2 oraz budowli deklarowanej przez podatnika o wartości 2 093 362,00 zł.

W dniu [...] kwietnia 2014 r. wpłynął wniosek skarżącej Spółki o stwierdzenie nadpłaty za lata 2011-2014 wraz ze skorygowanymi deklaracjami na podatek

od nieruchomości za lata 2011, 2012, 2013 i 2014, w którym wskazano, iż nadpłata wynika z zawyżenia powierzchni użytkowej budynku, która stanowi podstawę opodatkowania podatkiem od nieruchomości oraz z zastosowania niewłaściwej stawki podatku od nieruchomości do części budynku zajętej na cele związane

z działalnością kulturalną, tj. prowadzenie kina. Zdaniem skarżącej Spółki, działalność kinowa spełnia definicję działalności kulturalnej wskazaną w art. 2 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (t.j. Dz.U. z 2012 r. poz. 406 ze zm.), zwanej dalej u.o.p.d.k.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00