Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Opolu z dnia 8 grudnia 2015 r., sygn. II SAB/Op 55/15

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Jerzy Krupiński - spr. Sędziowie Sędzia WSA Teresa Cisyk Sędzia WSA Ewa Janowska Protokolant Sekretarz sądowy Mariola Krzywda po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 8 grudnia 2015 r. sprawy ze skargi T. P. na bezczynność Wójta Gminy Rudniki w przedmiocie umorzenia postępowania w sprawie rozgraniczenia nieruchomości 1) zobowiązuje Wójta Gminy Rudniki do wydania, w terminie 1 miesiąca od daty uprawomocnienia się wyroku i zwrotu akt administracyjnych do organu, decyzji rozstrzygającej sprawę z wniosku skarżącego z dnia 8 maja 2008 r., 2) stwierdza, że organ dopuścił się bezczynności, 3) stwierdza, że bezczynność organu miała miejsce z rażącym naruszeniem prawa, 4) zasądza od Wójta Gminy Rudniki na rzecz skarżącego T. P. kwotę 100 (sto) złotych, tytułem, zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Pismem z dnia 19 sierpnia 2013 r. skarżący T. P. wystąpił do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu ze skargą na bezczynność organów administracyjnych rozpatrujących jego wniosek o wznowienie postępowania w sprawie zakończonej ostateczną decyzją Naczelnika Gminy Rudniki z dnia 23 lipca 1982 r., nr [...], o rozgraniczeniu nieruchomości Skarbu Państwa - drogi gminnej nr [...] z nieruchomościami osób fizycznych, m. in. z działką nr [...] stanowiącą własność jego poprzedniczki prawnej S. P.

Pismem procesowym z dnia 7 października 2015 r. skarżący sprecyzował skargę w ten sposób, że domagał się stwierdzenia bezczynności Wójta Gminy Rudniki w zakresie opisanym na wstępie, uzasadniając ją tym, że organ bezpodstawnie przedłuża postępowanie administracyjne bezzasadnymi próbami zawieszenia postępowania administracyjnego, nadużywa uprawnienia z art. 36 K.p.a. wielokrotnie wyznaczając nowy termin rozpoznania sprawy. W jego ocenie stan prawny działek nie uległ zmianie od 1982 r., a następcy prawni ówczesnych ich właścicieli są znani i zostali ustaleni w trakcie postępowania. Nie zgodził się ze stanowiskiem Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu, które uznało jego zażalenie na bezczynność organu I instancji za bezzasadne, gdyż nie wskazało ono jakie przeszkody procesowe, z podaniem stosownych przepisów K.p.a. lub innych aktów prawnych, występują na drodze do zakończenia postępowania administracyjnego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00