Orzeczenie
Wyrok WSA w Łodzi z dnia 21 grudnia 2015 r., sygn. III SA/Łd 1140/15
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi, Wydział III w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Teresa Rutkowska (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Ewa Cisowska-Sakrajda Sędzia WSA Monika Krzyżaniak Protokolant Asystent sędziego Tomasz Porczyński po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 16 grudnia 2015 r. sprawy ze skargi Prezydenta Miasta Zgierza na rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody Łódzkiego z dnia 8 września 2015 r. nr PNK-I.4131.466.2015 w przedmiocie stwierdzenia nieważności zarządzenia Prezydenta Miasta Zgierza z dnia 29 lipca 2015 r., nr 240/VII/2015 w sprawie odwołania z funkcji dyrektora gimnazjum oddala skargę.
Uzasadnienie
Zarządzeniem z dnia 29 lipca 2015r., Nr 240/VII/2015 Prezydent Miasta Zgierza działając w oparciu o treść art. 38 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (tekst jedn. Dz.U. z 2004r., poz. 2572 ze zm.) oraz art. 30 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz.U. z 2013r., poz. 594 ze zm.) odwołał A.T. z funkcji Dyrektora Gimnazjum nr [...] im. A. w Zgierzu z Oddziałami Dwujęzycznymi, z dniem 29 lipca 2015r.
W uzasadnieniu zarządzenia wskazano, że przyczyną odwołania jest stanowczo, jednoznacznie i dwukrotnie wyrażona w trybie ustawy o systemie oświaty wola Rady Pedagogicznej szkoły kierowanej przez A.T. wyrażająca brak możliwości dalszej współpracy. Podjęta w tym zakresie uchwała Rady Pedagogicznej z dnia 9 czerwca 2015 roku nr 24/2014/2015 doprowadziła do wszczęcia przez organ prowadzący postępowania wyjaśniającego, w toku którego dokonano wszelkich przewidzianych prawem czynności, w tym zasięgnięcia opinii, o której mowa w art. 38 ust. 1 pkt 2 ustawy. W dniu 17 grudnia 2014 roku Rada Pedagogiczna szkoły podjęła pierwszą uchwałę nr 16/2014/2015 w sprawie odwołania dyrektora szkoły. Podjęcie uchwały poprzedzone było długotrwałym procesem w znaczący sposób wpływającym na destabilizację pracy szkoły, zaburzeniem komunikacji pomiędzy Radą Pedagogiczną, Dyrektorem, Radą Rodziców oraz uczniami. Odbiór społeczny pracy Dyrektora i Rady Pedagogicznej wywoływał napięcia, godzące w dobre imię szkoły.
-
keyboard_arrow_right