Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Lublinie z dnia 10 grudnia 2015 r., sygn. III SA/Lu 970/15

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Jerzy Drwal, Sędziowie Sędzia WSA Robert Hałabis (sprawozdawca),, Sędzia WSA Ewa Kowalczyk, Protokolant Sekretarz sądowy Beata Skubis-Kawczyńska, po rozpoznaniu w Wydziale III na rozprawie w dniu 1 grudnia 2015 r. sprawy ze skargi R. J. z dnia [... nr .[...] w przedmiocie kary pieniężnej za naruszenie przepisów ustawy o transporcie drogowym oddala skargę.

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z dnia [...] maja 2015 r., nr [...], Inspektor Transportu Drogowego utrzymał w mocy decyzję L. Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] kwietnia 2014 r. nr [...] - o nałożeniu kary pieniężnej w wysokości [...] zł na R. J. prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą -R. J. B. T. Przedsiębiorstwo Wielobranżowe w L..

W uzasadnieniu decyzji organ odwoławczy wyjaśnił, że przedmiotem kontroli przedsiębiorcy przeprowadzonej w dniach od [...] lutego 2014 r. do [...] lutego 2014 r. była zgodność wykonywania działalności gospodarczej w zakresie przestrzegania obowiązków i warunków przewozu drogowego określonych w art. 4 pkt 22 ustawy o transporcie drogowym. Zakres kontroli obejmował okres od dnia [...] kwietnia 2013 r. do dnia [...] grudnia 2013 r.

Z analizy zgromadzonego w sprawie materiału dowodowego, to jest przedstawionych zapisów z karty kierowcy R. J. oraz tachografu cyfrowego zainstalowanego w pojeździe o nr rej. [...] wynika, że kierowca w dniu [...] października 2013 r. r. o godzinie 1232 rozpoczął nowy dzienny okres prowadzenia pojazdu inicjując tym samym początek nowego 24-godzinnego okresu rozliczeniowego. W przypadku kierowcy odpoczynek w tym dniu trwał 8 godzin i 43 minuty, wobec czego wymagany odpoczynek dzienny został skrócony o 17 minut w stosunku do normy 9-godzinnej. Podczas kontroli nie okazano dokumentu uzasadniającego odstępstwo od przestrzegania przepisów dotyczących maksymalnych okresów prowadzenia pojazdu, wymaganych przerw lub odpoczynków. Powyższe naruszenie skutkowało nałożeniem na stronę kary pieniężnej w wysokości [...] zł.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00