Wyrok WSA w Warszawie z dnia 12 listopada 2015 r., sygn. II SA/Wa 798/15
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Anna Mierzejewska (spr.) Sędziowie WSA Andrzej Kołodziej Stanisław Marek Pietras Protokolant starszy sekretarz sądowy Aneta Duszyńska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 12 listopada 2015 r. sprawy ze skargi J.L. na decyzję Centralnej Komisji do Spraw Stopni i Tytułów z dnia [...] stycznia 2015 r. nr [...] w przedmiocie nadania stopnia naukowego oddala skargę.
Uzasadnienie
Centralna Komisja do Spraw Stopni i Tytułów, postanowieniem nr [...] z dnia [...] maja 2012 r., na podstawie art. 29 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 14 marca 2003 r. o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki (Dz. U. Nr 65, poz. 595 z późn.) postanawiała z urzędu wznowić postępowanie w przewodzie habilitacyjnym dr. hab. J. L., zakończone uchwałą Rady Wydziału Nauk [...] Uniwersytetu [...] w T. z dnia [...] kwietnia 2011 r. o nadaniu stopnia naukowego doktora habilitowanego nauk [...] w dyscyplinie [...].
W uzasadnieniu postanowienia podała, że do Centralnej Komisji wpłynął wniosek recenzenta powołanego w przewodzie habilitacyjnym dr. hab. J. L. - przeprowadzonego przez Radę Wydziału Nauk [...] Uniwersytetu [...] w T. o wznowienie postępowania habilitacyjnego, w związku z podejrzeniem popełnienia plagiatu przez dr hab. J. L. w jego rozprawie habilitacyjnej, obronionej w dniu [...] kwietnia 2011 r.
Zgodnie z art. 29 ust. 2 ustawy z dnia 14 marca 2003 r. o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki (Dz.U.
Nr 65, poz. 595, z późn.) przesłankami do wznowienia postępowania o nadanie stopni doktora i doktora habilitowanego albo tytułu profesora mogą być także, oprócz wymienionych w Kodeksie postępowania administracyjnego, ujawnione okoliczności wskazujące na to, że stopień doktora lub doktora habilitowanego albo tytuł profesora został nadany na podstawie dorobku powstałego z naruszeniem prawa, w tym praw autorskich, lub dobrych obyczajów w nauce.