Wyrok WSA w Rzeszowie z dnia 2 września 2015 r., sygn. II SA/Rz 259/15
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie w składzie następującym: Przewodniczący WSA Elżbieta Mazur - Selwa /spr./ Sędziowie WSA Krystyna Józefczyk WSA Joanna Zdrzałka Protokolant starszy sekretarz sądowy Anna Mazurek - Ferenc po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 2 września 2015 r. sprawy ze skargi E. P. prowadzącej działalność gospodarczą pod firmą [...] na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] grudnia 2014 r. nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej I. uchyla zaskarżoną decyzję i decyzję [...] Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] października 2014 r. nr [...]; II. zasądza od Głównego Inspektora Transportu Drogowego na rzecz skarżącej E. P. prowadzącej działalność gospodarczą pod firmą [...] kwotę 200 zł /słownie: dwieście złotych/ tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.
Uzasadnienie
Przedmiotem skargi E. P. prowadzącej działalność gospodarczą pod firmą [...] z siedzibą [...] jest decyzja Głównego Inspektora Transportu Drogowego (zwanego dalej GITD) z [...] grudnia 2014 r. nr [...], w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej.
Organy obu instancji kierowały się następującymi okolicznościami prawnymi i faktycznymi: w dniu 5 sierpnia 2014 r. inspektorzy transportu drogowego zatrzymali do kontroli ciągnik siodłowy marki Scania wraz z naczepą marki Feldbinder kierowany przez A. C. Zatrzymanym pojazdem wykonywany był na rzecz i w imieniu Przedsiębiorstwa Handlowo Usługowego [...] E. P. z siedzibą [...] - przejazd w ramach międzynarodowego przewozu drogowego rzeczy. W toku czynności kontrolnych dokonano pobrania danych cyfrowych z zainstalowanego w pojeździe urządzenia rejestrującego oraz karty kierowcy. Na podstawie analizy pobranych danych ustalono, że w dniu 4 sierpnia 2014 r. kierowca zarejestrował na swojej karcie kierowcy oraz tachografie odległość trasy około 210,8 km, podczas gdy faktyczna odległość na trasie wynosi około 400 km. W związku z powyższym stwierdzono różnicę pomiędzy zapisem na karcie kierowcy i tachografie, a stanem faktycznym spowodowane użyciem magnesu neodymowego przez kierowcę.