Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 19 maja 2015 r., sygn. II SA/Ol 314/15

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Katarzyna Matczak (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Marzenna Glabas Sędzia WSA Piotr Chybicki Protokolant specjalista Jakub Borowski po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 19 maja 2015r. sprawy ze skargi D. K. na rozkaz personalny Komendanta Wojewódzkiego Policji z dnia "[...]", Nr "[...]" w przedmiocie przeniesienia do pełnienia służby w innej miejscowości oddala skargę.

Uzasadnienie

Komendant Powiatowy Policji rozkazem personalnym nr [...] z dnia [...] zwolnił sierż. szt. D.K. z dniem [...] 2014 r. z zajmowanego stanowiska w Komendzie Powiatowej Policji w M. i z dniem [...] 2014 r. przeniósł z urzędu do dalszego pełnienia służby w Komisariacie Policji w M. oraz mianował na równorzędne stanowisko referenta Ogniwa [...] Komisariatu Policji w M. Komendy Powiatowej Policji w M., bez zmiany składników uposażenia. Decyzji nadano rygor natychmiastowej wykonalności. Podstawę rozstrzygnięcia stanowił art. 32 ust. 1 i 2, art. 34 ust. 1, art. 36 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (t.j. Dz.U. z 2011 r. Nr 287, poz. 1687 ze zm.).

W uzasadnieniu organ stwierdził, że przeniesienie policjanta było spowodowane koniecznością zapewnienia prawidłowej realizacji zadań w podległej jednostce i nastąpiło na wniosek Komendanta Komisariatu Policji oraz po uwzględnieniu pozytywnego stanowiska Naczelnika Wydziału Prewencji i Ruchu Drogowego. Z kolei rygor natychmiastowej wykonalności został nadany ze względu na interes społeczny, wynikający z potrzeby zapewnienia ciągłości funkcjonowania jednostki organizacyjnej Policji i wykonywania jej ustawowych zadań.

Od powyższej decyzji D.K. wniósł odwołanie domagając się jej uchylenia z powodu licznych naruszeń prawa materialnego i procesowego. W uzasadnieniu podniósł, że rozkaz personalny nie uwzględnia interesu społecznego, jakim jest takie wykorzystanie zasobów kadrowych Policji, aby służba pełniona przez poszczególnych funkcjonariuszy mogła przynosić społeczeństwu wymierne efekty w postaci poprawy stanu bezpieczeństwa. Policjantem w ruchu drogowym jest od ponad 4 lat. Ukończył kursy specjalistyczne: z zakresu ruchu drogowego, w zakresie kierowania motocyklem szosowym, kontroli tachografów cyfrowych, kurs ratownika medycznego, a także kurs instruktora strzelań policyjnych. Organ przenosząc skarżącego na nowe stanowisko nie wykazał, że uwzględnił jego słuszny interes. Nie wyjaśnił również przyczyn przeniesienia na nowe stanowisko w kontekście posiadanych przez skarżącego kwalifikacji, nie wykazał także, aby było to uzasadnione realnymi potrzebami organizacyjnymi Komisariatu Policji w M. Nadto w uzasadnieniu organ nie wykazał, że nowe stanowisko jest rzeczywiście równorzędne z poprzednim.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00