Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 18 marca 2015 r., sygn. I SA/Kr 1985/14

 

|Sygn. akt I SA/Kr 1985/14 | W Y R O K W IMIENIU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Dnia 18 marca 2015 r., Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie, w składzie następującym:, Przewodniczący Sędzia: WSA Ewa Michna (spr.), Sędzia: WSA Paweł Dąbek, Sędzia: WSA Waldemar Michaldo, Protokolant: Ewelina Knapczyk, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 18 marca 2015 r., sprawy ze skargi M. Sp. z o. o. w K., na interpretację indywidualną Ministra Finansów, z dnia 10 września 2014 r. Nr [...], w przedmiocie podatku od towarów i usług, - skargę oddala -

Uzasadnienie

W ponownie wydanej indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego z dnia 10 września 2014 r. nr [...] Dyrektor Izby Skarbowej, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdził, że stanowisko M. Sp. z o.o. (dalej skarżąca), zawarte we wniosku o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie podatku od towarów i usług jest:

- prawidłowe - odnośnie opodatkowania przekazania nagród i prezentów w formie znaków legitymacyjnych,

- nieprawidłowe - odnośnie opodatkowania przekazania nagród i prezentów w formie towarów.

Interpretację wydano w następującym stanie faktycznym:

Wnioskiem z dnia 6 września 2011 r. skarżąca zwróciła się do Ministra Finansów o udzielenie pisemnej interpretacji w jej indywidualnej sprawie. Podała, że prowadzi działalność gospodarczą, której przedmiotem są działania mające na celu wsparcie sprzedaży zleceniodawców. W tym celu organizuje konkursy, programy lojalnościowe i inne akcje marketingowe przewidujące nagrody dla ich uczestników zarówno w postaci towarów jak i w formie bonów towarowych, kuponów i innych znaków legitymacyjnych, którymi można zapłacić za towary lub usługi. Skarżąca zajmuje się także organizacją akcji marketingowych, w ramach których do produktów zleceniodawcy akcji, dołączane są towary w formie prezentów. W ramach świadczonych usług, skarżąca w szczególności zobowiązuje się do zapewnienia nabycia, a następnie wydania takich nagród i prezentów. Wynagrodzenie skarżącej za świadczone usługi marketingowe obejmuje łączną cenę netto nabytych nagród i prezentów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00