Wyrok WSA w Lublinie z dnia 12 lutego 2015 r., sygn. II SA/Lu 266/14
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Jacek Czaja, Sędziowie Sędzia SO del. Arkadiusz Mrowiec (sprawozdawca), Sędzia NSA Maria Wieczorek-Zalewska, Protokolant Referent Bartłomiej Maciak, po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 12 lutego 2015 r. sprawy ze skargi E. S. i A. S. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia [...] r., nr [...] w przedmiocie ustalenia warunków zabudowy I. oddala skargę; II. przyznaje [...] J. W. od Skarbu Państwa (Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie) wynagrodzenie z tytułu nieopłaconej pomocy prawnej udzielonej z urzędu w wysokości 295,20 zł (dwieście dziewięćdziesiąt pięć złotych dwadzieścia groszy) w tym 55,20 zł (pięćdziesiąt pięć złotych dwadzieścia groszy) należnego podatku od towarów i usług.
Uzasadnienie
Decyzją z dnia [...] listopada 2013 r., nr [...] Wójt Gminy C., ustalił na wniosek G. S. warunki zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie budynku gospodarczego na działce nr ewid. [...] położonej w miejscowości C., gmina C. W ramach określenia warunków obsługi w zakresie infrastruktury technicznej i komunikacji w decyzji tej wskazano, że dojazd do terenu inwestycji zapewniony będzie z drogi publicznej (gminnej) nr [...] za pośrednictwem działek nr ewid. [...], [...], [...], [...], [...], [...], na których została ustanowiona służebność drogi koniecznej zgodnie z postanowieniem Sądu Rejonowego w J. z dnia [...] października 2008 r., sygn. akt [...] oraz postanowieniem Sądu Okręgowego w Z. z dnia [...] marca 2009 r., sygn. akt [...].
W uzasadnieniu powyższej decyzji organ I instancji stwierdził m.in., że dla terenu objętego projektowaną inwestycją nie obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego. Przeprowadzona analiza funkcji i cech zabudowy i zagospodarowania terenu pozwala zaś uznać, że inwestycja ta spełnia wymagania określone w art. 61 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Dla przedmiotowego terenu nie jest ponadto wymagana zgoda na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych na cele nierolnicze i nieleśne, a w toku postępowania uzyskano uzgodnienia niezbędne do wydania decyzji uwzględniającej wniosek inwestora.