Orzeczenie
Wyrok WSA w Krakowie z dnia 13 maja 2014 r., sygn. III SA/Kr 1412/13
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Janusz Bociąga Sędziowie WSA Barbara Pasternak (spr.) WSA Janusz Kasprzycki Protokolant Ewelina Knapczyk po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 13 maja 2014 r. sprawy ze skargi E. F. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia 16 września 2013 r. nr [...] w przedmiocie odmowy przyznania specjalnego zasiłku opiekuńczego I. uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję organu pierwszej instancji, II. przyznaje od Skarbu Państwa - Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie na rzecz adwokata W. G., Kancelaria Adwokacka, ul. [...] w K, kwotę 240 (dwieście czterdzieści) złotych tytułem kosztów nieopłaconej pomocy prawnej udzielonej z urzędu, podwyższoną o stawkę podatku od towarów i usług obowiązującą dla tego rodzaju czynności w dniu orzekania.
Uzasadnienie
Burmistrz Miasta i Gminy decyzją z dnia [...] 2013 r. znak: [...] odmówił E. F. przyznania specjalnego zasiłku opiekuńczego w związku z opieką nad matką T. K. Jako podstawę prawną rozstrzygnięcia wskazano art. 104 i art. 107 kpa, art. 16a, art. 20 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2006 r. nr 139, poz. 992 ze zm.) i § 7 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 3 stycznia 2013 r. w sprawie sposobu i trybu postępowania w sprawach o świadczenia rodzinne (Dz. U. poz. 3) oraz rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 sierpnia 2012 r. w sprawie wysokości dochodu rodziny albo dochodu osoby uczącej się stanowiących podstawę ubiegania się o zasiłek rodzinny oraz wysokości świadczeń rodzinnych (Dz. U. poz. 959).
W uzasadnieniu Burmistrz podał, że E. F. sprawuje opiekę nad matką T. K., która legitymuje się orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności. Ponadto spełnione zostało kryterium dochodowe określone w ustawie o świadczeniach rodzinnych. Jednakże, zdaniem organu I instancji, w sprawie nie doszło do rezygnacji z zatrudnienia, ponieważ z akt sprawy wynika, że z dniem 31 grudnia 2009 r. E. F. została zwolniona z pracy na skutek wypowiedzenia dokonanego przez zakład pracy na podstawie art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 13 marca 2003 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników. Po zwolnieniu z pracy w okresie od 4 marca 2010 r. do 19 sierpnia 2012 r. E. F. była zarejestrowana w Powiatowym Urzędzie Pracy jako osoba bezrobotna. Burmistrz zaznaczył, że wyrejestrowanie z ewidencji osób bezrobotnych nie jest w myśl ustawy o świadczeniach rodzinnych tożsame z rezygnacją z zatrudnienia.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right