Orzeczenie
Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 17 kwietnia 2014 r., sygn. I SA/Wr 754/13
Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Dagmara Dominik-Ogińska, Sędziowie sędzia WSA Katarzyna Borońska (sprawozdawca), sędzia WSA Daria Gawlak-Nowakowska, Protokolant starszy sekretarz sądowy Lucyna Barańska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 17 kwietnia 2014 r. w Wydziale I sprawy ze skargi "A" Spółki z o.o. z siedzibą w J. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej we W. z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych za 2007 rok oddala skargę.
Uzasadnienie
1. Postępowanie podatkowe przed organami podatkowymi.
1.1. Przedmiotem skargi A Sp. z o.o. we W. (dalej: strona/skarżąca/spółka) jest decyzja Dyrektora Izby Skarbowej we W. (dalej: organ podatkowy drugiej instancji) z dnia [...]r. nr[...], utrzymująca w mocy decyzję Dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej we W. Ośrodka Zamiejscowego w J. (dalej: organ podatkowy pierwszej instancji) z dnia [...]r. nr [...]określającą spółce zobowiązanie w podatku dochodowym od osób prawnych za 2007 r. w wysokości 233.817 zł.
1.2. Na skutek odwołania skarżącej spółki organ podatkowy drugiej instancji decyzją z dnia [...]r. n[...]uchylił decyzję pierwszoinstancyjną z dnia [...]r. nr [...]określającą stronie zobowiązanie w podatku dochodowym od osób prawnych za 2007 r., polecając organowi podatkowemu pierwszej instancji uzupełnić i ponownie ocenić zgromadzony w sprawie materiał dowodowy.
1.3. W toku ponownie prowadzonego postępowania podatkowego organ podatkowy pierwszej instancji ustalił, że skarżąca prowadziła działalność gospodarczą, między innymi w zakresie usług remontowo-budowlanych. W ramach prowadzonej działalności zatrudniała podwykonawców.
1.4. W rozliczeniu podatku dochodowego za 2007 rok strona ujęła po tronie kosztów wydatki wynikające z faktur wystawionych przez B. A. prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą "B" [...] w M., dokumentujące zakup przez skarżącą od wskazanego podmiotu materiałów budowlanych i powiązanych z nimi usług transportowych za kwotę 670.818,56 zł.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right