Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 23 grudnia 2013 r., sygn. II SA/Ol 992/13

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Ewa Osipuk Sędziowie Sędzia WSA Katarzyna Matczak Sędzia WSA Adam Matuszak (spr.) Protokolant specjalista Karolina Hrymowicz po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 12 grudnia 2013 r. sprawy ze skargi A.C. na decyzję Wojewody z dnia "[...]", nr "[...]" w przedmiocie pozwolenia na rozbudowę obiektu I. uchyla zaskarżoną decyzję; II. orzeka, że zaskarżona decyzja nie podlega wykonaniu; III. zasądza od Wojewody na rzecz skarżącego A.C. kwotę 500 zł (słownie: pięćset złotych), tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Wojewoda decyzją Nr "[...]" z dnia "[...]", po rozpoznaniu odwołania M. K., uchylił decyzję Starosty "[...]" o zatwierdzeniu projektu budowlanego i udzieleniu pozwolenia na budowę.

Jak wynika z dokumentów załączonych do akt administracyjnych, organ pierwszej instancji decyzją z dnia "[...]", Nr "[...]", zatwierdził projekt budowlany i udzielił "[...]" A. C. pozwolenia na budowę budynku usługowego - rozbudowę wraz z przyłączami: wodociągowym, kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej, centralnego ogrzewania w "[...]" przy "[...]", dz. nr geod. "[...]", "[...]", "[...]" - kategoria obiektu XVII. Jako podstawę prawną rozstrzygnięcia organ wskazał przepis art. 28, 33 ust. 1, 34 ust. 4 i art. 36 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 ze zm.) oraz art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 ze zm., dalej jako: k.p.a.).

W odwołaniu od powyższej decyzji z dnia "[...]" M. K. wskazała m.in., że planowana inwestycja wpłynie negatywnie na funkcjonowanie i zamknie dostęp do jej budynku przy "[...]". Podniosła również, że nie wyraża zgody na prowadzenie inwestycji na granicy działki i jednocześnie wnioskuje o odsunięcie się z planowaną budową na odległość od 1,5 m od granicy działki.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00