Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 5 czerwca 2013 r., sygn. III SA/Wa 3493/12

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Jarosław Trelka (sprawozdawca), Sędziowie sędzia WSA Sylwester Golec, sędzia WSA Dariusz Zalewski, Protokolant referent stażysta Karol Kodym, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 5 czerwca 2013 r. sprawy ze skargi G. Sp. z o.o. z siedzibą w W. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia [...] sierpnia 2012 r. nr [...] w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych 1) uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną, 2) stwierdza, że uchylona interpretacja indywidualna nie może być wykonana w całości, 3) zasądza od Ministra Finansów na rzecz G. Sp. z o.o. z siedzibą w W. kwotę 457 zł (słownie: czterysta pięćdziesiąt siedem złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

W dniu 8 czerwca 2012 r. do Ministra Finansów wpłynął wniosek G. Sp. z o.o. z siedzibą w W. (zwanej dalej "Spółką" lub "Skarżącą") o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych.

Z przedstawionego opisu zdarzenia przyszłego wynika, że Spółka jest polskim rezydentem podatkowym, prowadzącym działalność gospodarczą m.in. w zakresie dystrybucji na terytorium Polski filmów - w salach kinowych oraz, w części przypadków, również na DVD. W ramach działań reklamowych Skarżąca planuje organizację wyjazdów dziennikarzy (współpracujących z gazetami, czasopismami, stacjami radiowymi lub telewizyjnymi) do miejsc, w których odbywa się akcja poszczególnych filmów lub organizację indywidualnych spotkań w Polsce lub za granicą z aktorami lub reżyserami.

Spółka zakłada, że w większości przypadków po takich wyjazdach, uczestniczący w nich dziennikarze opiszą daną produkcję w przygotowywanych przez siebie felietonach, opublikują wywiady z gwiazdami, doprowadzą do emisji przeprowadzonych wywiadów lub przygotowanych reportaży albo wspomną o nich podczas prowadzonych przez siebie audycji radiowych lub telewizyjnych. Działania te pozwolą skutecznie dotrzeć do potencjalnych widzów z informacją o produktach, widzowie będą mogli bowiem zapoznać się z daną produkcją w felietonach prasowych, czy programach radiowych lub telewizyjnych, nawet w przypadku, gdy w konkretnych mediach nie będą umieszczane materiały reklamowe danego filmu. Działania takie przełożą się na wyższą frekwencję w kinach lub większą sprzedaż DVD.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00