Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 18 czerwca 2013 r., sygn. II SA/Bd 468/13

 

Dnia 18 czerwca 2013 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Joanna Brzezińska Sędziowie: sędzia WSA Anna Klotz (spr.) sędzia WSA Jarosław Wichrowski Protokolant: Magdalena Gadecka-Kauczor po rozpoznaniu w II Wydziale na rozprawie w dniu 11 czerwca 2013 roku sprawy ze skargi Prokuratora Okręgowego we W. na postanowienie Samorządowego Kolegium Odwoławczego we W. z dnia [...] grudnia 2012 r. nr [...] w przedmiocie stwierdzenia nieważności postanowienia w przedmiocie uzgodnienia projektu koncesji na wydobywanie kopaliny pospolitej ze złoża kruszywa naturalnego uchyla zaskarżone postanowienie. stwierdza, że zaskarżone postanowienie nie podlega wykonaniu.

Uzasadnienie

II SA/Bd 468/13

UZASADNIENIE

Postanowieniem z dnia [...] lipca 2008 r. znak [...] Inspektor ds. ogólnorolnych działając z upoważnienia Wójta Gminy B., orzekł o uzgodnieniu projektu koncesji Nr [...] na wydobywanie kopaliny pospolitej ze złoża kruszywa naturalnego "Z.-P.", położonego na terenie miejscowości Z.-P., gmina B., na działce o nr ew. [...] o powierzchni złoża [...] ha.

W uzasadnieniu wskazał, że do Wójta Gminy B. wpłynął z Urzędu Marszałkowskiego Województwa K.-P. projekt koncesji Nr [...] dla J. J. na wydobywanie kopaliny.

Na podstawie decyzji Wójta Gminy B. z dnia [...] czerwca 2008 r. znak [...] o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia koncesję uzgodniono bez zastrzeżeń.

Pismem z dnia [...] listopada 2012 r. H. K. zwrócił się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we W., wnosząc o wszczęcie z urzędu postępowania w sprawie stwierdzenia nieważności ww. postanowienia.

Podał, że w podstawie prawnej postanowienia organ powołał się na art. 16 ust. 5 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. Prawo geologiczne i górnicze. Z przepisów tej ustawy wynika, że jedynym kryterium branym pod uwagę przy dokonywaniu uzgodnienia są zapisy miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, a w przypadku jego braku - zapisy studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy. Niedopuszczalne jest stosowanie innych kryteriów aniżeli te, które są przewidziane w ustawie, w szczególności odpowiedniego stosowania ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym w przypadku braku planu miejscowego. Zaznaczył, że na terenie gminy B. nie obowiązywał miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, ani też studium. Mając to na uwadze, w jego ocenie, zasadne jest wszczęcie z urzędu postępowania w celu wyeliminowania z obrotu prawnego postanowienia wydanego z rażącym naruszeniem prawa.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00