Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 14 maja 2013 r., sygn. IV SA/Wa 506/13

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Agnieszka Góra-Błaszczykowska (spr.), Sędziowie sędzia WSA Grzegorz Czerwiński, sędzia WSA Agnieszka Wójcik, Protokolant sekr. sąd. Julia Durka, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 14 maja 2013 r. sprawy ze skargi D. M. na decyzję Głównego Inspektora Ochrony Środowiska z dnia [...] stycznia 2013 r. nr [..] w przedmiocie wymierzenia kary pieniężnej oddala skargę

Uzasadnienie

IV SA/Wa 506/13

UZASADNIENIE

Decyzją z dnia [...].01.2013 r., Główny Inspektor Ochrony Środowiska utrzymał w mocy decyzję [...] Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska z dnia [...].12.2011 r., znak: [...] w sprawie wymierzenia D. M. , prowadzącej działalność gospodarczą pod nazwą [...] , kary pieniężnej w wysokości 30 000 zł, za dokonywanie poza stacją demontażu wymontowywania z pojazdów wycofanych z eksploatacji przedmiotów wyposażenia i części nadających się do ponownego użycia.

Decyzja została wydana w następującym stanie faktycznym i prawnym:

W trakcie kontroli przeprowadzonej w dniach 10.03.2010 r., 24.03.2010 r.. 29.03.2010 r. i 22.04.2010 r. przez [...] Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska stwierdzono, że na działce nr [...], stanowiącej własność D. M. , magazynowane były pojazdy uszkodzone, pochodzące z N. i A. Pojazdy nie nadawały się do dalszego użytkowania, zostały sprowadzone z przeznaczeniem na części. Część pojazdów była już zdemontowana, wymontowano z nich części, które nadawały się do ponownego użycia. Pojazdy magazynowane były bezpośrednio na ziemi, na nieutwardzonym placu. Na placu oraz w budynku z płyt betonowych zgromadzone były także części do sprzedaży, sprowadzone z zagranicy bądź wymontowane z pojazdów. Zidentyfikowano 12 pojazdów, na które D. M. posiadała dowody zakupu oraz 3 pojazdy bez dowodów zakupu. Z przedstawionych umów kupna sprzedaży pojazdów wynikało, iż sprzedawane były one przez ich właścicieli z przeznaczeniem na części. Wśród tych pojazdów były również pojazdy ponad dwudziestoletnie (przykładowo: pojazd marki [...] - rok produkcji 1988, pojazd marki [...] - pierwsza rejestracja w 1989 r.). Z dokumentacji fotograficznej, stanowiącej załącznik do protokołu kontroli wynikało, że zmagazynowane pojazdy były w znacznym stopniu zdekompletowane. Stan faktyczny i miejsce przechowywania ww. pojazdów (wystawienie ich na wpływ warunków atmosferycznych na nieutwardzonej powierzchni) potwierdzają fakt, że zostały one zakupione z przeznaczeniem na części. Ponadto z analizy dokumentów zakupu pojazdów wynikało, że właściciele wyzbyli się ich za niewielkie kwoty.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00