Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 18 marca 2013 r., sygn. IV SA/Wa 1305/12

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Grzegorz Czerwiński (spr.), Sędzia WSA Krystyna Napiórkowska, Sędzia WSA Teresa Zyglewska, Protokolant st. ref. Marcin Lesner, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 5 marca 2013 r. sprawy ze skargi M. Sp. z o.o. z siedzibą w W. na decyzję Głównego Inspektora Ochrony Środowiska z dnia [...] marca 2009 r. nr [...] w przedmiocie interpretacji co do zakresu i sposobu stosowania ustawy o recyklingu pojazdów. - oddala skargę -

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z dnia [...] marca 2009 r. (znak [...]) Główny Inspektor Ochrony Środowiska (dalej także: GIOŚ) po ponownym rozpatrzeniu sprawy, dotyczącej wydania M. Sp. z o.o. z siedzibą w W., ul. [...], [...] W. (dalej: skarżąca, Spółka) pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów ustawy z dnia 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (Dz.U. Nr 25, poz. 202, ze zm.; dalej: ustawa o recyklingu), z których wynika obowiązek świadczenia przez przedsiębiorcę daniny publicznej - opłaty za brak sieci, orzekł o utrzymaniu w mocy swojej decyzji z dnia [...] grudnia 2008 r. (znak [...]), w której przedstawił Spółce następujące stanowisko:

1. w 2006 r. zakres sieci zbudowanej przez Spółkę i przedstawionej w stanie faktycznym nie jest wystarczający z punktu widzenia wymogów określonych w art. 11 ust. 1 ustawy o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji,

2. Spółka była obowiązana - w kontekście art. 14 ust. 1 ustawy o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji - do naliczenia i wpłacenia na rachunek, o którym mowa w art. 16 ust. 2 ustawy o recyklingu, opłaty za brak sieci za 2006 r.,

3. przy wyliczaniu wartości opłaty za brak sieci za 2006 r. nie należało uwzględniać stopnia pokrycia terytorium kraju zbudowaną przez Spółkę siecią.

W uzasadnieniu decyzji z dnia [...] marca 2009 r. Główny Inspektor Ochrony Środowiska stwierdził, że w dniu 9 grudnia 2008 r. wpłynął do niego wniosek Spółki o wydanie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów ustawy o recyklingu, z których wynika obowiązek świadczenia przez przedsiębiorcę daniny publicznej - opłaty za brak sieci.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00