Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 20 września 2011 r., sygn. IV SA/Wa 1004/11

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Agnieszka Łąpieś-Rosińska (spr.), Sędziowie Sędzia WSA Łukasz Krzycki, Sędzia WSA Jakub Linkowski, Protokolant ref. staż. Renata Puchalska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 20 września 2011 r. sprawy ze skargi J. K. na decyzję Głównego Inspektora Ochrony Środowiska z dnia [...] kwietnia 2011 r. nr [...] w przedmiocie wymierzenia kary pieniężnej - oddala skargę

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] grudnia 2010r., znak: [...] Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska wymierzył J. K. karę pieniężną w wysokości 20 000 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych) za dokonywanie poza stacją demontażu usunięcia z pojazdów wycofanych z eksploatacji elementów lub substancji niebezpiecznych, w tym płynów, wymontowywania z pojazdów wycofanych z eksploatacji przedmiotów wyposażenia lub części nadających się do ponownego użycia, wymontowywania z pojazdów wycofanych z eksploatacji elementów nadających się do odzysku lub recyklingu.

Podstawę wymierzenia powyższej kary stanowiły ustalenia poczynione w trakcie kontroli przeprowadzonej w dniach [...] czerwca 2010r. i [...] lipca 2010 r. przez [...] Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska na terenie nieruchomości użytkowanej przez J.K.

W trakcie przeprowadzonych w dniu [...] czerwca 2010 r. oględzin, na terenie ww. nieruchomości stwierdzono obecność pojazdów samochodowych zaliczanych do kategorii M1 - pojazdów zaprojektowanych i wykonanych do przewozu osób mających nie więcej niż osiem miejsc oprócz siedzenia kierowcy i N1 - pojazdów zaprojektowanych i wykonanych do przewozu ładunków mających maksymalną masę nieprzekraczającą 3,5 tony. Stwierdzone pojazdy to: 20 sztuk z numerami rejestracyjnymi, 6 sztuk pojazdów bez numerów rejestracyjnych, jeden pojazd przecięty na pół oraz jedno podwozie. Pojazdy te były w różnym stopniu zdekompletowane. Część pojazdów pozbawiona była desek rozdzielczych, foteli, kanap, liczników, zegarów, tapicerki samochodowej oraz elementów wentylacji i ogrzewania, ale posiadała wszystkie płyny eksploatacyjne, a część pozbawiona była układów jezdnych, zawieszenia, elementów silników, kół, instalacji elektrycznej wraz z zapłonem, akumulatorów, lusterek, elementów oświetlenia. Stan pojazdów został przedstawiony w zebranej w trakcie oględzin dokumentacji fotograficznej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00