Orzeczenie
Wyrok WSA w Warszawie z dnia 21 marca 2013 r., sygn. III SA/Wa 2493/12
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodnicząca Sędzia WSA Ewa Radziszewska-Krupa (sprawozdawca), Sędziowie Sędzia WSA Bożena Dziełak, Sędzia WSA Patrycja Joanna Suwaj, Protokolant starszy referent Iwona Choińska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 8 marca 2013 r. sprawy ze skargi G. sp. z o.o. z siedzibą w W. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia [...] kwietnia 2012 r. nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług 1) uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną, 2) stwierdza, że uchylona interpretacja indywidualna nie może być wykonana w całości, 3) zasądza od Ministra Finansów na rzecz G. sp. z o.o. z siedzibą w W. kwotę 457 zł (słownie: czterysta pięćdziesiąt siedem złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.
Uzasadnienie
I. Stan sprawy przedstawia się następująco:
1. G. sp. z o.o. z siedzibą w W. (zwana dalej: "Spółką") we wniosku z 8 lutego 2012r. wystąpiła o pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług (zwanego dalej "VAT").
Z opisu stanu faktycznego wynika, że Spółka świadczy, na podstawie odrębnych umów, usługi o charakterze reklamowym i promocyjnym na rzecz dwóch podmiotów z grupy kapitałowej międzynarodowego koncernu farmaceutycznego G. (dalej zwani: "Zleceniodawcami"): 1) promocja bezpośrednia, pośrednia produktów leczniczych (szczegółowo przedstawiła zakres działań promocyjnych), 2) usługi z zakresu: a) administracji, b) monitorowania i raportowania do Zleceniodawcy wszystkich zmian w istotnych kwestiach dotyczących środowiska rynkowego, mających wpływ na działalność rynkową, c) dystrybucji bezpłatnych próbek medycznych, d) wspierania negocjacji o charakterze biznesowym, pomocy przy przygotowaniu umów i zarządzania współpracą po zawarciu umowy, e) wspierania czynności sprzedażowych Zleceniodawcy na terytorium Polski, w tym poszukiwanie nowych możliwości biznesowych, promowanie możliwości nawiązywania nowej współpracy i poprawy wizerunku na terytorium Polski, f) podtrzymywania istniejących relacji biznesowych na terytorium Polski; 3) public relations (PR), w celu promowania produktów leczniczych wizerunku Zleceniodawcy.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right