Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 19 lutego 2013 r., sygn. II SA/Po 1023/12

 

Dnia 19 lutego 2013 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Tomasz Świstak Sędziowie Sędzia WSA Wiesława Batorowicz (spr.) Sędzia WSA Maria Kwiecińska Protokolant st. sekr. sąd. Joanna Wieczorkiewicz-Skoczek po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 19 lutego 2013 r. sprawy ze skargi Gminy W. na postanowienie Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w Poznaniu z dnia [...] września 2012 r. Nr [...] w przedmiocie odmowy wszczęcia postępowania oddala skargę

Uzasadnienie

Wójt Gminy W. zwrócił się do Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w K. (dalej: "PODGiK w K.) o zmianę zapisu w ewidencji gruntów i budynków co do działki nr [...] położonej w miejscowości Z. obręb [...] w gminie W. poprzez zastąpienie w opisie działki wpisu "grunt pod wodami stojącymi" na "grunt pod wodami płynącymi" (pismo [...] z dnia 10 stycznia 2012 r.). Podniósł, że aktualny wpis w ewidencji wskazuje, że jezioro ma charakter wody stojącej, podczas gdy jezioro to zgodnie z ustawą Prawo wodne ma charakter przepływowy i zdaniem gminy właścicielem jeziora jest w dalszym ciągu Skarb Państwa. Dalej stwierdził, że zmiana w ewidencji dokonana w 2006 r. prowadzi do sporów sądowych toczonych m.in. z udziałem gminy W., jak również zwrócił się o wyjaśnienie, czy Wójt Gminy może być wnioskodawcą w sprawie zmiany przedmiotowego zapisu po przedstawieniu ekspertyzy hydrologiczno-hydrograficznej (k. 51-50).

Na powyższe podanie Dyrektor PODGiK w K. udzielił odpowiedzi w piśmie z dnia 16 stycznia 2012 r. ([...]), wskazując m.n. na potrzebę wykonania ekspertyzy hydrologicznej, która byłaby podstawą do jednoznacznego i ostatecznego określenia charakteru jeziora oraz do złożenia wniosku do Ministerstwa Środowiska o skorygowanie podziału hydrograficznego Polski.

Następnie Wójt Gminy W. uzyskał od Marszałka Województwa Wielkopolskiego informację, że jezioro Z. jest jeziorem przepływowym oraz wyjaśnienie, że gmina W. może być wnioskodawcą w sprawie dokonania zapisów w ewidencji gruntów i budynków dotyczących charakteru wód w jeziorze Z. po przedstawieniu stosownej ekspertyzy hydrologicznej (pismo [...] z dnia 8 marca 2012 r. - k. 53).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00