Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 6 lutego 2013 r., sygn. I SA/Gl 840/12

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Ewa Madej, Sędziowie WSA Beata Kozicka (spr.), Anna Tyszkiewicz-Ziętek, Protokolant Beata Kuziel, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 23 stycznia 2013 r. sprawy ze skargi A Sp. z o.o. w Ł. na uchwałę Rady Miasta Tychy z dnia 24 listopada 2011 r. nr XIII/261/11 w przedmiocie budżetu jednostek samorządu terytorialnego oddala skargę

Uzasadnienie

Uzasadnianie

Rada Miasta Tychy zaskarżoną uchwałą nr XIII/261/11 z dnia 24 listopada 2011 r. - w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji z budżetu miasta dla przedszkoli, punktów przedszkolnych, zespołów przedszkolnych, szkół i placówek niepublicznych prowadzonych przez osoby prawne i fizyczne na terenie miasta Tychy oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania - ustaliła tryb udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych szkół i placówek oraz tryb i zakres kontroli prawidłowości ich wykorzystywania, uwzględniając w szczególności podstawę obliczania dotacji, zakres danych, które powinny być zawarte we wniosku o udzielenie dotacji i w rozliczeniu jej wykorzystania, oraz termin i sposób rozliczenia dotacji.

Pismem z dnia 14 czerwca 2012 r. A Sp. z o.o., (dalej: "A", "Spółka") złożyło do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach skargę na powyższą uchwałę wnosząc o stwierdzenie nieważności jej § 3 ust. 2, § 3 ust. 6 pkt 2 i 3 oraz § 3 ust. 8 zarzucając jej naruszenie art. 94 Konstytucji RP oraz art. 90 ust. 2a, art. 90 ust. 3c i art. 90 ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jedn. Dz.U. z 2004 r., nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) poprzez przekroczenie zakresu delegacji ustawowej przy wydawaniu zaskarżonej uchwały.

W jej uzasadnieniu przytoczyła treść art. 90 ust. 2a i art. 90 ust. 3 ustawy o systemie oświaty i podniosła, że "z powołanych przepisów u.s.o. jednoznacznie wynika, iż jedyną podstawą obliczenia dotacji jest kwota przewidziana na jednego ucznia (wychowanka) w części oświatowej subwencji ogólnej, czy też kwota wydatków bieżących ponoszonych w szkołach publicznych, a nie jak wskazano w uchwale Rady Miasta "uchwała budżetowa" oraz "metryczka subwencji oświatowej". Podkreśliła także, że "do czasu otrzymania przez jednostkę samorządu terytorialnego obowiązujących na dany rok budżetowy wysokości standardu podziału subwencji oświatowej, na podstawie stosownego rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie sposobu podziału części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego, podanej liczby uczniów oraz znanej kwoty części oświatowej subwencji ogólnej, znana jest kwota dotacji na jednego ucznia".

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00