Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 18 grudnia 2012 r., sygn. IV SA/Wa 1193/12

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Agnieszka Wójcik, Sędziowie Sędzia WSA Marta Laskowska-Pietrzak, Sędzia WSA Małgorzata Małaszewska-Litwiniec (spr.), Protokolant sekr. sąd. Marek Lubasiński, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 18 grudnia 2012 r. sprawy ze skargi Z. O. na decyzję Głównego Inspektora Ochrony Środowiska z dnia [...] marca 2012 r. nr [...] w przedmiocie nałożenia obowiązku zagospodarowania odpadów oddala skargę

Uzasadnienie

IV SA/Wa 1193/12

UZASADNIENIE

Zaskarżoną do Sądu Administracyjnego decyzją z dnia [...].03.2012 r. Główny Inspektor Ochrony Środowiska (zwany dalej GIOŚ) utrzymał w mocy decyzję własną z dnia [...].10.2011 r., nakładającą na Z. O., prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą Przedsiębiorstwo Produkcyjno Usługowo Handlowe S. w P. - jako na odbiorcę odpadów o kodzie B3010 (odpowiadającym kodowi 07 02 13 w katalogu odpadów zawartym w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 27.09.2001 r.), sprowadzonych nielegalnie z Litwy do Polski, bez uzyskania stosownego zezwolenia i dokonania wymaganego zgłoszenia Głównemu Inspektorowi Ochrony Środowiska - obowiązek zagospodarowania na terenie kraju 7174 Mg przedmiotowych odpadów, w postaci fragmentów profili ram okiennych wykonanych z PCV, w procesie odzysku w instalacji posiadającej decyzję właściwego organu na prowadzenie działalności w zakresie odzysku odpadów o wskazanym kodzie. Wskazanej decyzji został nadany rygor natychmiastowej wykonalności.

Główny Inspektor Ochrony Środowiska badając sprawę na skutek wniosku o jej ponowne rozpatrzenie potwierdził prawidłowość uprzedniej swej, zaskarżonej decyzji.

Stwierdził, iż odpowiedzialnym za przedmiotowe nielegalne przemieszczenie odpadów był A. , a więc podmiot wysyłający te odpady, który był zobowiązany do dokonania zgłoszenia i uzyskania na to przemieszczenie stosownego zezwolenia. Nadmienił, że podmiot ten został, za to nielegalne przemieszczenie, ukarany przez władze litewskie stosowną karą administracyjną. Organ litewski bowiem, podobnie jak polski, stanął na stanowisku, iż przemieszczeniu uległy odpady, a nie produkty przydane w procesie wytworzenia półfabrykatów do wytworzenia okien PCV. Wobec zatem ustalenia przez stronę litewską, iż miało miejsce nielegalne przemieszczenie odpadów do Polski, GIOŚ zobowiązany został do rozstrzygnięcia o sposobie ich zagospodarowania w Polsce, skoro nie mogły zostać zwrócone do kraju pochodzenia. Wypełniały definicję odpadu określoną w art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 27.04.2001 r. o odpadach. Przemieszczanie ich, jako dokonane bez wymaganego zgłoszenia w myśl art. 2 ust. 35 lit. a rozporządzenia (WE) 1013/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 14.06.2006 r. było nielegalne.

Zobacz także
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00