Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 28 września 2012 r., sygn. IV SA/Wa 1197/12

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Tomasz Wykowski (spr.), Sędziowie Sędzia WSA Małgorzata Małaszewska-Litwiniec, Sędzia WSA Agnieszka Wójcik, Protokolant ref. staż. Anna Dziosa, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 28 września 2012 r. sprawy ze skargi E. Sp. z o.o. z siedzibą w Z. na decyzję Głównego Inspektora Ochrony Środowiska z dnia [...] listopada 2009 r. nr [...] w przedmiocie wymierzenia kary pieniężnej oddala skargę

Uzasadnienie

IV SA/Wa 1197/12

UZASADNIENIE

I. Zaskarżoną do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie (dalej "Sądu") decyzją z [...] listopada 2009 r. nr [...] (dalej "zaskarżoną decyzją") Główny Inspektor Ochrony Środowiska (dalej "GIOŚ") utrzymał w mocy decyzję [...] Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska (dalej "WIOŚ") z [...] września 2009 r. nr [...], wymierzającą firmie E. Spółka z o.o. w Z. (dalej "skarżąca"), karę pieniężną za niewykonywanie w okresie od [...] stycznia 2009 r. do dnia [...] czerwca 2009 r. obowiązków informacyjnych, o których mowa w art.25 ust.7 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. Nr 180, poz. 1495 ze zm.), dalej "ustawy o sprzęcie".

II. Zaskarżona decyzja GIOŚ zapadła w następującym stanie faktycznym:

1. W dniach [...] i [...] kwietnia oraz [...] maja 2009 r. WIOŚ przeprowadził w siedzibie skarżącej kontrolę, której przedmiotem było przestrzeganie wymogów ochrony środowiska oraz ustawy o sprzęcie.

Ustalono, że skarżąca zajmuje się sprzedażą sprzętu elektrycznego i elektronicznego z grup 1,2,3,4,6 i 7, określonych w zał. nr 1 do ustawy o sprzęcie, drogą wysyłkową nie informując dokonujących zakupu sprzętu o wysokości kosztów gospodarowania odpadami (dalej "KGO") poprzez uwidacznianie tych kosztów w cenie sprzedawanego sprzętu.

Obowiązek taki obciążał skarżącą - sprzedawcę detalicznego sprzętu przeznaczonego do gospodarstw domowych, będącego jednocześnie zbierającym zużyty sprzęt w rozumieniu ustawy o sprzęcie - na podstawie art.25 ust.7 ustawy o sprzęcie, w przypadku otrzymania takiej informacji od wprowadzającego sprzęt przeznaczony dla gospodarstw domowych. Zaniechanie tego obowiązku podlega karze pieniężnej w wysokości od 5 000 do 2 000 000 złotych (art.80 ust4 ustawy o sprzęcie).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00