Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 19 czerwca 2012 r., sygn. II SA/Kr 547/12

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Ewa Rynczak Sędziowie: WSA Mirosław Bator (spr.) WSA Agnieszka Nawara-Dubiel Protokolant: Maciej Żelazny po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 19 czerwca 2012 r. sprawy ze skargi P. G. na decyzję [...] Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w K. z dnia 31 stycznia 2012 r. nr [...] w przedmiocie umorzenia postępowania skargę oddala.

Uzasadnienie

Decyzja z dnia 28 kwietnia 2011 r. znak: [....] Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w P. działając na podstawie art.105 § 1k.p.a., art. 80 ust.2 pkt. 1 w związku z art. 83 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. Nr 156 poz. 1118 z 2006 r. ze zm.) - umorzył postępowanie administracyjne w sprawie robót budowlanych polegających na nawiezieniu kruszywa na działki nr. ewid. [....] i [....] położone w miejscowości R. W uzasadnieniu organ wskazał, że kontrola przeprowadzona przez pracowników Inspektoratu w dniu 14 marca 2011 r. wykazała, że inwestor P.G. od lipca 2010 roku wykonuje prace polegające na nawiezieniu kruszywa na szerokości około 4,0 m na części działek nr. ewid. [....] i [....] . Nawiezienie kruszywa spowodowało podniesienie terenu w stosunku do działki sąsiedniej (nr ....) - stanowiącej własność J.P. o około od 0,25 do 0,70 m. Obecny podczas kontroli inwestor P.G. oświadczył, że nie posiada żadnych dokumentów na wykonywanie w/w robót oraz odmówił podpisania protokołu z oględzin. Organ przytoczył następnie definicje robót budowalnych zawartą w art. z art. 3 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo budowlane, stwierdzając, że samego nawiezienia kruszywa nie można uznać za "zbudowanie" obiektu budowlanego wymagającego pozwolenia na budowę lub zgłoszenia, a więc prac związanych z w/w nawiezieniem nie można potraktować jako robót budowlanych, które są nieodłącznie związane z obiektem budowlanym. Utwardzenie terenu kruszywem nie jest samodzielnym obiektem budowlanym, a jedynie może być częścią zamierzenia budowlanego, w skład którego wchodzi obiekt budowlany i powinno być ujęte w projekcie zagospodarowania działki lub terenu dla takiego obiektu. Dalej organ wskazał, że wskutek nawiezienia kruszywa na przedmiotowe działki, doszło do zmiany ukształtowania terenu polegającej na utworzeniu niecki terenowej na działce nr [....] w R. , stanowiącej własność J.P. , co z kolei doprowadziło do zakłócenia naturalnego odpływu wód gruntowych, a więc niniejsza sprawa dotyczy również regulacji przewidzianych ustawą Prawo wodne w szczególności art. 29 w/w ustawy. Z powyższego przepisu jednoznacznie wynika, że w przedmiotowej sprawie organem właściwym do przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego jest Wójt Gminy R.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00