Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 9 listopada 2011 r., sygn. VII SAB/Wa 94/11

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Mirosława Kowalska (spr.), Sędzia WSA Leszek Kamiński, Sędzia WSA Bożena Więch-Baranowska, Protokolant spec. Agnieszka Wasik, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 9 listopada 2011 r. sprawy ze skargi B. D. w przedmiocie bezczynności Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego I. zobowiązuje Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego do wydania aktu lub dokonania czynności w związku z pismem B. D. z dnia (...) stycznia 2011r., w terminie 7 dni od dnia doręczenia prawomocnego wyroku wraz z aktami sprawy; II. zasądza od Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego na rzecz B. D. kwotę 100 (sto) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Pismem z dnia (...) stycznia 2011r. B. D. wniósł odwołanie od decyzji (...) Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego z dnia (...) grudnia 2010r., znak (...) odmawiającej wznowienia postępowania w sprawie oddania do użytkowania inwestycji określonej jako budowa chodnika w pasie drogi krajowej nr (...) (...) od m. S. do m. M. Ponadto "niezależnie od zaskarżenia niniejszym pismem odmowy wznowienia postępowania (...), uwzględniając koncentrację we właściwości Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego kompetencji centralnego organu administracji architektoniczno-budowlanej i nadzoru budowlanego" wniósł o jednoznaczne określenie organów administracji architektoniczno-budowlanej oraz organów nadzoru budowlanego właściwych w omawianej sprawie, której przedmiotem jest przebudowa drogi krajowej, jednoznaczne ustalenie trybu, w jakim należało przygotować, realizować i oddać do użytku omawianą wyżej inwestycję, określenie wszystkich wad w działaniach (w tym zaniechań) oraz wskazanie organu (organów), których działania (lub zaniechania) doprowadziły do oddania do użytku inwestycji zrealizowanej niezgodnie z pozostającym aktualnie w obrocie prawnym (nota bene - wadliwym) pozwoleniem na budowę, podjęcie działań wobec osób (pociągnięcie do odpowiedzialności zawodowej i innej), których niezgodne z prawdą oświadczenia wprowadziły w błąd organy administracyjne (wadliwe oświadczenie kierownika budowy, ew. inspektora nadzoru), stwierdzenie nieważności wadliwie wydanego (bez prawa do dysponowania moją nieruchomością) pozwolenia na budowę (o ile w projekcie przewidziano realizację inwestycji na mojej nieruchomości) lub przekazanie tego żądania organowi właściwemu, albo wszczęcie postępowania w sprawie rażącego naruszenia pozwolenia na budowę (o ile w projekcie nie przewidziano realizacji inwestycji na mojej nieruchomości) lub przekazanie tego żądania organowi właściwemu, wskazanie środków prawnych jakie służą w omawianej sprawie w odniesieniu do jej poszczególnych etapów oraz organów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00