Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Lublinie z dnia 17 listopada 2011 r., sygn. II SA/Lu 414/11

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Joanna Cylc-Malec (sprawozdawca), Sędziowie Sędzia NSA Witold Falczyński,, Sędzia NSA Grażyna Pawlos-Janusz, Protokolant Starszy asystent sędziego Marcin Małek, po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 3 listopada 2011 r. sprawy ze skargi L. S. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie odmowy ustalenia warunków zabudowy oddala skargę.

Uzasadnienie

Wnioskiem z dnia 12 stycznia 2011 r. L. S. zwróciła się do Burmistrza N. o ustalenie warunków zabudowy dla inwestycji budowlanej polegającej na przebudowie budynku gospodarczego na budynek mieszkalny, istniejącego na działce oznaczonej numerem ewidencyjnym 243, położonej w N. przy ul. H. Jako inwestora L. S. wskazała córkę Małgorzatę, dla której postanowiła wydzielić 1000 m2 w zachodniej części działki nr 243 z istniejącym budynkiem dawnej zagrody, obecnie niewykorzystywanym.

Decyzją z dnia [...] lutego 2011 r. Burmistrz N. odmówił ustalenia warunków zabudowy dla inwestycji opisanej we wniosku.

W uzasadnieniu decyzji organ I instancji wskazał, że nie zostały spełnione przesłanki wynikające z art. 61 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Przede wszystkim podkreślił brak zgodności zamierzenia z przepisami odrębnymi (pkt 5).

Organ wskazał, że:

1/ nie są zachowane wymagania wynikające z ustawy Prawo budowlane, bowiem na przedmiotowej działce znajduje się budynek mieszkalny zrealizowany w warunkach samowoli budowlanej. Niezbędne jest zatem doprowadzenie stanu faktycznego działki do zgodności z wymogami prawa budowlanego, zaś postępowanie w tej sprawie toczy się nadal przed Powiatowym Inspektorem Nadzoru Budowlanego;

2/ ustawą z dnia 28 listopada 2003 r. o zmianie ustawy o gospodarce nieruchomościami oraz o zmianie niektórych innych ustaw, ustawodawca wykluczył możliwość podziału nieruchomości położonej w terenie, dla którego brak miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Pozytywne załatwienie wniosku, stanowiłoby akceptację proponowanego podziału działki nr 243, polegającego na wydzieleniu z niej działki o powierzchni 1000 m2 . W konsekwencji decyzja taka byłaby sprzeczna z przepisami ustawy o gospodarce nieruchomościami;

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00