Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Rzeszowie z dnia 14 października 2011 r., sygn. II SA/Rz 641/11

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie w składzie następującym: Przewodniczący WSA Krystyna Józefczyk /spr./ Sędziowie WSA Robert Sawuła NSA Małgorzata Wolska Protokolant Sylwia Pacześniak po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 14 października 2011 r. sprawy ze skargi R. R. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia [...] kwietnia 2011 r., nr [...] w przedmiocie odmowy stwierdzenia nieważności decyzji ustalającej warunki zabudowy I. uchyla zaskarżoną decyzję; II. zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego na rzecz skarżącego R. R. kwotę 200 zł /słownie: dwieście złotych/ tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Sygn. II SA/Rz 641/11

Uzasadnienie

R. R. pismem z 22 września 2010 r. wniósł o stwierdzenie nieważności decyzji o warunkach zabudowy wydanej przez Wójta Gminy [...] z [...] lipca 2005 r. Nr [...] na wniosek A. i J. M. Wnioskodawca podniósł, że kwestionowana przez niego decyzja rażąco narusza prawo oraz powoduje konsekwencje w postaci czynów karalnych. W zakończeniu wniosku wniesiono alternatywnie o wznowienie zakończonego postępowania.

Samorządowe Kolegium Odwoławcze decyzją z [...] grudnia 2010 r. Nr [...] odmówiło stwierdzenia nieważności decyzji Wójta Gminy [...] z dnia [...] lipca 2005 r. Nr [...] w sprawie ustalenia warunków zabudowy dla inwestycji o nazwie budowa budynku mieszkalnego i garażu na działce nr 701/1 położonej w miejscowości D. Gmina [...]. Kolegium ustaliło, że Wójt Gminy [...] w swej decyzji określił dostępność komunikacyjną do inwestowanej działki z ciągu pieszo - jezdnego przylegającego do wschodniej granicy nieruchomości usytuowanej na działce nr 701/3 lub poprzez działkę nr 718 stanowiącą własność wnioskodawcy bezpośrednio do drogi powiatowej. Organ ustalając alternatywny dostęp do inwestowanej działki naruszył przepis art. 54 pkt 2 lit c ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, gdyż dostęp do drogi publicznej winien być określony jednoznacznie i tylko z jednej strony działki. To uchybienie według składu orzekającego nie ma jednak istotnego znaczenia dla rozstrzygnięcia sprawy, gdyż dostęp do drogi publicznej przez działkę o nr 718 wynika z prawa własności. Dostępność przedmiotowej nieruchomości do drogi publicznej została uwidoczniona zarówno na załączniku graficznym do decyzji jak i w analizie warunków zabudowy. Rażącym naruszeniem prawa nie jest także brak w aktach zapewnień dostawców mediów dla planowanej inwestycji gdyż jak wynika z wyjaśnień oraz części tekstowej analizy, nieruchomość znajduje się na terenie w pełni uzbrojonym w media.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00