Orzeczenie
Wyrok WSA w Warszawie z dnia 15 marca 2011 r., sygn. VII SA/Wa 2431/10
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Jolanta Augustyniak-Pęczkowska, , Sędzia WSA Daria Gawlak-Nowakowska, Sędzia WSA Joanna Gierak-Podsiadły (spr.), , Protokolant sekr. sąd. Ewa Sawicka, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 15 marca 2011 r. sprawy ze skargi "[...]" S.A. z siedzibą w [...] na decyzję Wojewody [...] z dnia [...] października 2010 r. nr [...] w przedmiocie odmowy wznowienia postępowania administracyjnego skargę oddala
Uzasadnienie
Przedmiotem skargi wniesionej przez [...] S.A. z siedzibą w [...] jest decyzja Wojewody [...] z [...] października 2010 r. Nr [...] uchylająca - w oparciu o art. 138 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2000 r., Nr 98, poz. 1071 ze zm., dalej: k.p.a.), decyzję Prezydenta [...] z [...] sierpnia 2010 r. o odmowie wznowienia postępowania zakończonego własną decyzją z [...] lutego 2010 r. nr [...].
Powyżej podaną decyzją z [...] lutego 2010 r. Prezydenta [...] - po rozpatrzeniu wniosku inwestora [...] S.A. z siedzibą w [...] - zatwierdził projekt budowlany i udzielił pozwolenia na budowę zespołu budynków mieszkalnych wielorodzinnych "[...]", na terenie oznaczonym w ewidencji gruntów nr [...] i [...] z obrębu [...] w [...].
Pismem z 22 czerwca 2010 r. U. L. i L. S. zwrócili się do Prezydenta [...] o wznowienie postępowania zakończonego decyzją z [...] lutego 2010 r. powołując się na przepis art. 145 § 1 pkt 4 k.p.a. W uzasadnieniu wniosku wskazali, iż nie brali udziału w postępowaniu zakończonym kwestionowanym pozwoleniem na budowę, chociaż ich nieruchomość zabudowana budynkiem mieszkalnym sąsiaduje bezpośrednio z terenem pod planowaną inwestycję. Wyjaśnili jednocześnie, iż informację o decyzji z [...] lutego 2010 r. uzyskali w drodze ustawy o dostępie do informacji publicznej. Wnosząc o uchylenie (w trybie wznowieniowym) kwestionowanego pozwolenia na budowę U. L.i L. S. wskazali, że pozwolenie to zostało wydane z naruszeniem prawa. Wskazali w szczególności na naruszenie art. 29 ust 1 ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (Dz. u. z 2005 r. Nr 239, poz. 2019 z późn. zm.) oraz § 29 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 15 sierpnia 2002). Podnieśli w tym zakresie, iż zarówno ich posesja jak i teren inwestycyjny znajduje się w tzw. strefie zalewowej. Zmiana ukształtowania terenu pod inwestycję (jakiej dokonał inwestor m.in. poprzez wypiętrzenie terenu), może przyczynić się do zalewania ich nieruchomości wodami opadowymi.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right