Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 9 listopada 2010 r., sygn. III SA/Wa 966/10

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodnicząca Sędzia WSA Lidia Ciechomska-Florek, Sędziowie Sędzia WSA Jarosław Trelka, Sędzia WSA Anna Wesołowska (sprawozdawca), Protokolant st. sekr. sąd. Alicja Bogusz, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 9 listopada 2010 r. sprawy ze skargi P. Sp. z o.o. z siedzibą w W. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia [...] grudnia 2009 r. nr [...] w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych 1) uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną, 2) stwierdza, że uchylona interpretacja indywidualna nie może być wykonana w całości, 3) zasądza od Ministra Finansów na rzecz P. Sp. z o.o. z siedzibą w W. kwotę 457 zł (słownie: czterysta pięćdziesiąt siedem złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

1. Wnioskiem z 6 października 2009 roku P. Sp. z o.o. (dalej powoływana jako "Skarżąca"), zwróciła się o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w kwestii dotyczącej możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków ponoszonych na rzecz kontrahentów w związku z organizacją spotkań biznesowych.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że Skarżąca organizuje okazjonalnie spotkania z kontrahentami, podczas których omawiane są różnego rodzaju sprawy biznesowe, np. ustalane są warunki sprzedaży towarów, przedstawia aktualną ofertę handlową, negocjuje się postanowienia umów zawieranych z kontrahentami organizuje szkolenia produktowe, itp. Zarząd i managerowie Spółki spotykają się często na rozmowach z kluczowymi klientami, w czasie których omawiane są działania strategiczne dla firmy. Każdy wydatek dotyczący spotkania z kontrahentem jest proporcjonalny do rangi spotkania i spotykających się osób.

W przypadku gdy spotkania organizowane są w biurze Spółki, w czasie spotkań wnioskodawca zapewnia herbatę, kawę, cukier, śmietankę do kawy, soki oraz drobne słodycze. Zdarza się również, że spotkanie z kontrahentem ma miejsce poza biurem Spółki, np. kontrahent proponuje spotkanie w restauracji zamiast w biurze Spółki z uwagi na łatwiejszy dojazd, chęć odbycia spotkania na "neutralnym gruncie" itp. W takim wypadku wnioskodawca ponosi koszt posiłku (np. lunchu, obiadu, czy kolacji). Spotkania w restauracji nie mają charakteru wytwornej i okazałej kolacji (lunchu lub obiadu). Celem spotkania jest przede wszystkim omówienie bieżących spraw biznesowych, nie zaś chęć okazania przepychu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00