Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 23 listopada 2010 r., sygn. II SA/Sz 808/10

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Henryk Dolecki, Sędziowie Sędzia NSA Stefan Kłosowski (spr.),, Sędzia WSA Maria Mysiak, Protokolant Joanna Białas-Gołąb, po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 9 listopada 2010 r. sprawy ze skargi Gminy Sławno na rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody Zachodniopomorskiego z dnia 21 lipca 2010 r. nr NK.4.K.0911/69/10 w przedmiocie stwierdzenia nieważności uchwały oddala skargę.

Uzasadnienie

Uchwałą Nr [...] z dnia [...] r. Rada Gminy działając na podstawie art. 18 ust.2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz.1591 ze zm.) w zw. z art. 14 ust 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80, poz. 717 ze zm.) wstrzymała wykonanie uchwały Nr [...] z dnia [...] r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy [...], w okolicy miejscowości [...] w Gminie [...].

Poza tym w w/w uchwale przyjęto, że dalsze wykonanie uchwały o przystąpieniu do sporządzenia zmiany miejscowego planu uzależnione jest od:

1) przedstawienia przez inwestorów szczegółowego planu rozmieszczenia elektrowni wiatrowych,

2) pozytywnego zaopiniowania planu rozmieszczenia elektrowni wiatrowych przez zebranie wiejskie mieszkańców sołectwa właściwego dla danego obrębu ewidencyjnego, w którym mają być zlokalizowane elektrownie wiatrowe,

3) zgodność planu rozmieszczenia elektrowni wiatrowych z normami odległości elektrowni wiatrowych od zabudowy mieszkalnej, w tym przyjętymi przez Radę Gminy.

W uzasadnieniu powyższej uchwały stwierdzono, że w ramach władztwa planistycznego gminy mieści się zarówno uchwalenie jak i odstąpienie od sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Na mocy art. 3 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z dnia 27 marca 2003 r. (Dz. U. Nr 80 poz.717 ze zm.) kształtowanie i prowadzenie polityki przestrzennej gminy należy do zadań gminy, która decyduje o przeznaczeniu terenów w planach zagospodarowania przestrzennego. Radzie Gminy przysługuje też prawo do samodzielnego i swobodnego decydowania o toku procedury planistycznej. Może więc w trakcie prac planistycznych dokonać zmian, a także - jeśli uzna to za konieczne - przerwać te prace lub wycofać się z inicjatywy planistycznej. Zmian w ustaleniach dotyczących sporządzania planu miejscowego dokonuje Rada uchwałą zmieniającą uchwałę o przystąpieniu do sporządzenia planu miejscowego lub uchylenie tej uchwały.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00