Wyrok WSA w Kielcach z dnia 6 października 2010 r., sygn. I SA/Ke 449/10
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Danuta Kuchta, Sędziowie Sędzia WSA Maria Grabowska,, Sędzia WSA Mirosław Surma (spr.), Protokolant Starszy sekretarz sądowy Anna Szyszka, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 22 września 2010r. sprawy ze skargi K. H. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w K. z dnia [...]. nr [...] w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych za 2005r. oddala skargę
Uzasadnienie
Dyrektor Izby Skarbowej w K. decyzją z [...] nr [...]utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Skarbowego w S. z dnia [...]. nr [...]w sprawie określenia K. H. należnego podatku dochodowego od osób fizycznych za rok 2005r. w wysokości 293 564 zł.
W uzasadnieniu zaskarżonej decyzji organ wskazał, że K. H. prowadził w roku 2005 jednoosobową działalność gospodarczą w zakresie robót remontowo-budowlanych, pod nazwą: "H." Usługi Remontowo-Budowlane, opodatkowaną podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach ogólnych, był również czynnym podatnikiem VAT. W zeznaniu rocznym PIT - 36 za 2005r. podatnik wykazał przychód z działalności gospodarczej w kwocie 2 050 686,26 zł, koszty uzyskania przychodu w kwocie 2 022 178,88 zł oraz podatek należny w kwocie 3 943 zł. W toku kontroli podatkowej działalności K. H., przeprowadzonej przez pracowników Urzędu Skarbowego w S., stwierdzono, że podatkowa księga przychodów i rozchodów podatnika była prowadzona nierzetelnie. Nierzetelność księgi polegała na zawyżeniu zaewidencjonowanych kosztów uzyskania przychodów z tej działalności, poprzez zaewidencjonowanie w poczet tych kosztów wydatków wynikających z faktur wystawionych przez podwykonawców, za prace remontowo-budowlane, których wartość została zawyżona, bądź które w ogóle nie zostały wykonane oraz na nie księgowaniu pełnych faktycznie dokonywanych zakupów materiałów do świadczonych usług. Organ podatkowy stwierdził, że podatnik zawyżył koszty uzyskania przychodów z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej o kwotę 734 181,86 zł, w tym: zawyżył koszty zakupu usług podwykonawstwa o 1 186 549,42 zł, zaniżył koszty materiałów o 452 367,56 zł.