Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 22 czerwca 2010 r., sygn. II SA/Bd 118/10

 

22 czerwca 2010r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Elżbieta Piechowiak (spr.) Sędziowie WSA: Sędzia WSA Grażyna Malinowska-Wasik Sędzia WSA Anna Klotz Protokolant Jakub Jagodziński po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 22 czerwca 2010r. sprawy ze skargi K.R. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w [...] z dnia [...] grudnia 2009r. nr [...] w przedmiocie wyjaśnienia wątpliwości co do treści decyzji ustalającej lokalizację inwestycji celu publicznego oddala skargę.

Uzasadnienie

Postanowieniem z dnia [...] r. nr [...] Burmistrz[...], działając na podstawie art. 113 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r., Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.) po rozpatrzeniu wniosku T. R. w sprawie wyjaśnienia wątpliwości co do treści decyzji Burmistrza [...] z dnia [...] r. Nr [...] ustalającej lokalizację celu publicznego dla zamierzenia polegającego na przebudowie istniejących napowietrznych linii elektroenergetycznych 15 kV relacji GPZ [...], linia główna i odczep do ST [...], oraz napowietrznej linii 0,4 kV relacji ST [...]- obwód 100, w związku z budową autostrady A1, na działkach Nr[...],[...] położonych w obrębie ewidencyjnym [...] i działkach Nr [...] położonych w obrąbie ewidencyjnym [...], gmina [...] wyjaśnił, iż decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego uregulowana jest w art. 50 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (DM. z 2003 r., Nr 80, poz. 717 z późn. zm.) i nie stwarza dla inwestora, przed wydaniem (uzyskaniem) pozwolenia na budowę, uprawnień do wejścia na grunty, na których ma być realizowana inwestycja celu publicznego. W uzasadnieniu tego orzeczenia organ szczegółowo opisał procedurę lokalizacji zamierzeń inwestycyjnych, w tym również inwestycji mieszczących się w kategorii celu publicznego, dla których konieczność wydania decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego dotyczy sytuacji, gdy realizację takiej inwestycji wyznaczają roboty budowlane, objęte obowiązkiem uzyskania pozwolenia na budowę. Zdaniem organu roboty polegające na montażu, przebudowie i remoncie zostały w pewnych przypadkach wyłączone spod tego obowiązku, a wiele zmian w zagospodarowaniu terenów służących realizacji celów publicznych nie zostało objętych obowiązkiem uzyskania decyzji w ogóle, natomiast zmiany w zagospodarowaniu terenu związane z przeprowadzaniem innych zamierzeń niż realizujących cel publiczny, zostały w zasadzie objęte obowiązkiem uzyskania decyzji o warunkach zabudowy. Organ wyjaśnił również, że decyzja ustalająca lokalizację inwestycji celu publicznego ma charakter promesy uprawniającej do uzyskania pozwolenia na budowę na warunkach w niej określonych, ale dopiero wówczas, gdy spełnione zostaną warunki przewidziane w przepisach Prawa budowlanego. Wskazano, że w orzeczeniu wydanej decyzji zawarty jest warunek nakładający obowiązek projektowania obiektu z uwzględnieniem art. 5 Prawa budowlanego oraz przepisów szczególnych, a w tym pojęciu zawierają się również przepisy wykonawcze do tej ustawy, między innymi rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2002 r., Nr 75, poz. 690), przy czym spełnienie wymogów określonych w tych przepisach podlegać będzie badaniu w postępowaniu o wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00