Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Białymstoku z dnia 10 lutego 2010 r., sygn. I SA/Bk 584/09

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Piotr Pietrasz, Sędziowie sędzia WSA Jacek Pruszyński, sędzia WSA Urszula Barbara Rymarska (spr.), Protokolant Beata Borkowska, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 10 lutego 2010 r. sprawy ze skargi A. Spółka Akcyjna w B. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia [...] października 2009 r. nr [...] w przedmiocie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie podatku od towarów i usług 1. uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną, 2. stwierdza, że zaskarżona interpretacja indywidualna nie może być wykonana w całości, 3. zasądza od Ministra Finansów na rzecz skarżącej Spółki Akcyjnej A. w B. kwotę 457 zł (słownie: czterysta pięćdziesiąt siedem złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

AC Spółka Akcyjna w B. (dalej w skrócie jako "Spółka", "Wnioskodawca") zwróciła się do Ministra Finansów - reprezentowanego przez Dyrektora Izby Skarbowej w B. z wnioskiem o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku opodatkowania nieodpłatnego przekazania prezentów o wartości przekraczającej 100 zł, przy nabyciu których został odliczony podatek naliczony.

Z przedstawionego przez Spółkę stanu faktycznego wynika, że współpracuje

z wieloma różnymi kontrahentami - dystrybutorami z całego świata, a ponadto

nie prowadzi sprzedaży bezpośredniej do klientów ostatecznych, a opiera się

na działaniach kontrahentów - dystrybutorów. W celu wzmocnienia więzi i relacji pomiędzy Spółką, a kontrahentami oraz dobrego wizerunku Spółki, prowadzących pośrednio do zwiększenia sprzedaży i rozszerzenia rynków zbytu, Spółka przekazuje (wydaje) im nieodpłatnie prezenty o wartości przekraczającej 100 zł. Na prezenty

te składają się głównie produkty regionalne oraz tradycyjne polskie pamiątki,

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00