Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Lublinie z dnia 19 listopada 2009 r., sygn. II SA/Lu 454/09

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Grażyna Pawlos-Janusz, Sędziowie Sędzia NSA Krystyna Sidor, Sędzia WSA Bogusław Wiśniewski (sprawozdawca), Protokolant Referent Marzena Okoń, po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 5 listopada 2009 r. sprawy ze skargi Spółki A na decyzję Wojewody z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie zatwierdzenia projektu budowlanego i udzielenia pozwolenia na budowę I. uchyla zaskarżoną decyzję oraz decyzję Starosty z dnia [...] r., znak [...]; II. zasądza od Wojewody na rzecz Spółki A kwotę 757 (siedemset pięćdziesiąt siedem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] Starosta po rozpoznaniu wniosku C. spółki z ograniczoną odpowiedzialnością odmówił zatwierdzenia projektu budowlanego i udzielenia pozwolenia na budowę stacji bazowej telefonii komórkowej sieci [...] nr [...] wraz przyłączem energetycznym na działce nr [...] w obrębie geodezyjnym A. Gmina R.

Z uzasadnienia decyzji wynika, że podstawą odmownej decyzji jest niezgodność inwestycji z ustaleniami Uchwały Rady Gminy nr XXII/111/04 z dnia 27 października 2004 r. w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy (Dziennik Urzędowy Województwa Lubelskiego Nr 27, poz. 829). Zdaniem organu teren, na którym stacja miała zostać zbudowana oznaczony jest w planie symbolem MR i przeznaczony pod budownictwo zagrodowe.

Zgodnie z definicją zawartą w § 3 pkt.3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, przez zabudowę zagrodową należy rozumieć w szczególności budynki mieszkalne, gospodarcze lub inwentarskie w rodzinnych gospodarstwach rolnych, hodowlanych lub ogrodniczych oraz w gospodarstwach leśnych. Zgodnie z § 7 ust. 2 pkt 1 lit. g/ planu dopuszcza na tym obszarze realizację usług publicznych, komercyjnych lub rzemiosła, związanych z obsługą zespołu zabudowy oraz usług uzupełniających inne funkcje, pod warunkiem nie powodowania negatywnego oddziaływania - zakłóceń środowiska oraz konfliktów sąsiedztwa. Według natomiast § 7 ust. 2 pkt 1 lit.h/ planu dopuszcza się na tym obszarze także lokalizację działalności produkcyjnej i usługowej (przedsięwzięcia produkcyjne i usługowe) oraz inwestycje nie zaliczone w przepisach ochrony środowiska do mogących znacząco oddziaływać na środowisko, a także, których oddziaływanie nie przekracza granic terenu, do którego inwestor ma tytuł prawny. Według organu wspomniane warunki nie zostały w sprawie spełnione. Wprawdzie budowa stacji bazowej telefonii komórkowej nie należy do inwestycji mogących znacząco oddziaływać na środowisko i nie jest bezpośrednio związana z ochroną obszaru Natura 2000, to jednak emitowane przez nią promieniowane wykracza poza granice terenu do którego spółka z o.o. C. posiada tytuł prawny. Ponadto na budowę stacji nie wyrażają zgody właściciele sąsiednich nieruchomości, którzy dla niedopuszczenia budowy zawiązali Komitet Obrony Praw Ludności. W tej sytuacji w ocenie organu był on zobligowany do odmowy zatwierdzenia projektu budowlanego i udzielenia pozwolenia na budowę.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00