Orzeczenie
Wyrok WSA w Gorzowie Wlkp. z dnia 10 listopada 2009 r., sygn. II SA/Go 574/09
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wielkopolskim w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Michał Ruszyński /spr./ Sędziowie Sędzia WSA Joanna Brzezińska Sędzia WSA Grażyna Staniszewska Protokolant sekr. sąd. Agata Przybyła po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 29 października 2009 r. w sprawie ze skargi W.D. reprezentowanej przez przedstawicieli ustawowych - M.D. i B.D. na decyzję Kuratora Oświaty z dnia [...] r., nr [...] w przedmiocie odmowy objęcia nauczaniem indywidualnym I. uchyla zaskarżoną decyzję, II. zasądza od Kuratora Oświaty na rzecz skarżącej W.D. reprezentowanej przez przedstawicieli ustawowych - M.D. i B.D. kwotę 200 złotych (dwieście) tytułem zwrotu kosztów postępowania.
Uzasadnienie
Dyrektor Gimnazjum nr [...] wydał [...] października 2008r. na podstawie przepisów art. 66 ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1993r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004r. Nr 256, poz. 2572 ze zm.) oraz art. 104 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071, ze. zm.), dalej: k.p.a, decyzję, którą odmówił udzielenia W.D. zgody na indywidualny tok nauki, realizowany według indywidualnego programu nauki w zakresie wszystkich obowiązujących zajęć edukacyjnych, przewidzianych w szkolnym planie nauczania dla klasy III gimnazjum.
Decyzja powyższa zapadła w następującym stanie faktycznym: [...] sierpnia 2008r. B.D. (działając w imieniu swoim i żony M.D.) złożył na ręce Dyrektora Gimnazjum nr [...] wniosek o realizację przez W.D. indywidualnego toku nauki, według indywidualnego programu nauki ze wszystkich przedmiotów szkolnych, w drodze aneksu do wniosku datowanego na [...] grudnia 2007r., a złożonego [...] grudnia 2007r.
Pismem z [...] sierpnia 2008r. Dyrektor Gimnazjum zawiadomił o wszczęciu postępowania w sprawie, wskazując, że indywidualny tok nauki w zakresie wszystkich obowiązujących zajęć edukacyjnych realizowany przez W.D. od roku szkolnego 2007/2008, należy traktować jako odrębną sprawę.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right