Orzeczenie
Wyrok WSA w Warszawie z dnia 21 października 2009 r., sygn. II SA/Wa 857/09
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Iwona Dąbrowska Sędziowie WSA Sławomir Antoniuk Eugeniusz Wasilewski (spr.) Protokolant Monika Michnik - Misterek po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 21 października 2009 r. sprawy ze skargi S. (Spółka Akcyjna) [...] z siedzibą w W. na decyzję Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych z dnia [...] marca 2009 r. nr [...] w przedmiocie przetwarzania danych osobowych oddala skargę
Uzasadnienie
L. R. zwrócił się do Generalnego Inspektora Ochrony Danych osobowych ze skargą na przetwarzanie przez S. S.A. Oddział w Polsce z siedzibą w W., jego danych osobowych w celach marketingowych.
Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych wszczął w sprawie postępowanie administracyjne i w jego toku dokonał następujących ustaleń: Bank pozyskał dane osobowe L. R. w dniu [...] września 2006 r. Skarżący wypełnił wniosek o wydanie karty kredytowej i we wniosku tym wyraził zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych w celu wykonania umowy oraz w celach związanych z marketingiem usług oferowanych przez Bank oraz podmioty współpracujące z Bankiem. W tym samym dniu została zawarta umowa o kartę kredytową między Bankiem a skarżącym. Pismem z dnia 8 stycznia 2008 r. skarżący poinformował Bank, że nie wyraża zgody na przetwarzanie jego danych osobowych w celach marketingowych. Bank w wyjaśnieniach z dnia 10 czerwca 2008 r. potwierdził otrzymanie ww. pisma wskazując, że na jego podstawie zaprzestał przetwarzania danych osobowych skarżącego w celach marketingowych z dniem 18 stycznia 2008 r. Poinformował natomiast, że w związku z wykonywaniem umowy kredytowej do skarżącego są wysyłane "comiesięczne zestawienia transakcji wraz z ofertami dotyczącymi umowy". Po tej dacie skarżący w dalszym ciągu otrzymywał oferty reklamowe Banku. Na dowód powyższego skarżący przesłał do akt sprawy skierowaną do niego ofertę z dnia 11 lipca 2008 r. reklamującą możliwość uzyskania "[...]" na wydatki wakacyjne. Pismo skierowane do skarżącego nosi podpis Kierownika ds. marketingu Banku i stwierdza: "Lipiec w pełni, lato kusi do wyjazdu. Pozwólmy sobie na odrobinę szaleństwa (...) warto wykorzystać możliwość [...] z wygodną ofertą wypłaty z konta karty w pełni! (...). By szybko uzyskać dodatkową gotówkę na wakacyjne wydatki, wystarczy jeden telefon i minimum [...] zł zostanie przekazane przelewem na wskazane konto lub przekazem pocztowym pod wskazany adres".
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right