Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Opolu z dnia 13 października 2009 r., sygn. I SA/Op 365/09

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Marta Wojciechowska (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Marzena Łozowska Sędzia Grzegorz Gocki Protokolant sekretarz sądowy Maria Żymańczyk po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 6 października 2009 r. sprawy ze skargi "A" Spółka z o.o. z siedzibą w J. na zmianę interpretacji indywidualnej Ministra Finansów z dnia [...], nr [...] w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych oddala skargę

Uzasadnienie

Wnioskiem z dnia 3 stycznia 2008 r., który wpłynął do Biura Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej w dniu 8 stycznia 2008r., A Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w J., wniosła o udzielnie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego. Przedstawiając stan faktyczny spółka wskazała, iż dokonała zakupu nieruchomości, w celu podjęcia w niej działalności produkcyjnej. Przed oddaniem obiektu do używania spółka przeprowadziła remont dachu, otworów okiennych wypełnionych pustakami szklanymi (luksfery), pomieszczeń socjalnych i instalacji elektrycznych, dokonała wymiany okien, drzwi i bram wjazdowych, malowania obiektu oraz remontu posadzki w hali. Jak przedstawiła spółka we wniosku, konieczność przeprowadzenia poszczególnych prac wynikała: z licznych ubytków i spękań materiałów z których poszczególne elementy były wykonane (w przypadku dachu, otworów okiennych, pomieszczenia socjalnego), z kompletnego zużycia i konieczności wymiany na nowe (w przypadku okien, drzwi, bram wjazdowych, instalacji centralnego ogrzewania, posadzki), czy też z powodu niespełnienia wymogów BHP (w przypadku instalacji elektrycznej), która wymagała kapitalnego remontu.

W opisanym stanie faktycznym spółka wniosła o udzielenie odpowiedzi na pytanie czy poniesione wydatki na wymienione remonty można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów. Przedstawiając własne stanowisko w sprawie spółka wskazała, iż wydatki te należało uznać za remont i zaliczyć, zgodnie z art. 15 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U. z 2000 r., Nr 54, poz. 654 ze zm.), w całości bezpośrednio do kosztów uzyskania przychodów w dacie poniesienia. Nadto spółka wskazała, że po wykonaniu wymienionych robót remontowych, ale przed przekazaniem nieruchomości do używania, wykonano utwardzenie placu, wyburzono ścianki wewnątrz hali, ocieplono ściany oraz rozbudowano instalację wodno-kanalizacyjną. Zakres tych prac, zdaniem spółki jest bezsprzecznie związany z modernizacją obiektu i dostosowaniem nieruchomości do celów produkcyjnych, a zatem podwyższa wartość nieruchomości i będzie podlegać odpisom amortyzacyjnym po oddaniu obiektu do używania.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00