Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 15 czerwca 2009 r., sygn. I SA/Wr 1367/08

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Anetta Chołuj (sprawozdawca), Sędziowie Sędzia WSA Ireneusz Dukiel, Sędzia WSA Ewa Kamieniecka, Protokolant Marta Klimczak, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 15 czerwca 2009 r. sprawy ze skargi G. K. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej we W. Ośrodek Zamiejscowy w W. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług za kwiecień 2005r. oddala skargę.

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi jest decyzja Dyrektora Izby Skarbowej w W. z dnia [...] o nr [...] utrzymująca w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Skarbowego w W. z dnia [...] nr [...] w zakresie podatku od towarów i usług za kwiecień 2005 r.

Jak wynika z ustalonego stanu faktycznego sprawy podczas prowadzonego postępowania kontrolnego i podatkowego w sprawie prawidłowości rozliczenia się G. K. (podatnik/strona/skarżący) w zakresie podatku od towarów i usług za poszczególne miesiące od grudnia 2004 r. do sierpnia 2005 r. stwierdzono, że podatnik w dniu [...] dokonał rejestracji działalności gospodarczej, której przedmiotem miały być roboty remontowo-budowlane. Z dniem [...] złożył w Urzędzie Skarbowym w W. zgłoszenie rejestracyjne dla celów podatku VAT, natomiast w dniu [...] złożył zgłoszenie VAT-Z o zaprzestaniu wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT, wskazując datę zaprzestania czynności [...], z powodu likwidacji działalności gospodarczej. Jednocześnie na podstawie dokumentów źródłowych ustalono, że w dniu rozpoczęcia działalności, tj. [...] G. K. podpisał umowy o wykonanie robót budowlanych z I. i G. S., W. Z. oraz M. Z.. Z zawartych umów wynikało, że zleceniobiorca G. K., w rozliczeniu należności za wykonanie robót zgodził się na przyjęcie od zleceniodawców wierzytelności, które posiadali oni w Spółce z o.o. "A - J. K.", z/s w P. Z.. Ponadto w umowach tych zawarty został warunek zakupienia materiałów budowlanych przez G. K. w Spółce "A" i dokonania zapłaty za te materiały w/w wierzytelnościami. Na poczet wykonania w/w robót otrzymał od zleceniodawców zaliczki "w gotówce" w łącznej kwocie [...], natomiast za zlecone roboty wystawił niżej wymienione faktury VAT (zaliczkowe):

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00