Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 26 czerwca 2008 r., sygn. I SA/Sz 8/08

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Marian Jaździński, Sędziowie Sędzia WSA Kazimierz Maczewski (spr.),, Sędzia NSA Kazimiera Sobocińska, Protokolant Joanna Marska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 26 czerwca 2008 r. sprawy ze skargi W. B. na decyzję Dyrektora Oddziału Regionalnego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa z dnia [...] nr [...] w przedmiocie odmowy przyznania płatności bezpośrednich do gruntów oddala skargę

Uzasadnienie

I. Decyzją z dnia (...) nr (...) Kierownik Biura Powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa dla powiatu (...) i miasta S. z siedzibą w S. odmówił W. B. płatności bezpośrednich do gruntów rolnych na rok 2006 z tytułu Jednolitej Płatności Obszarowej - 2006 i nałożył sankcję w wysokości (...) zł oraz z tytułu Uzupełniającej Płatności Obszarowej - inne - 2006 i nałożył sankcję w wysokości (...) zł, wskazując w obydwu przypadkach, iż sankcja będzie potrącana z płatności, do której producent rolny jest uprawniony z tytułu wniosków składanych w ciągu trzech lat kalendarzowych następujących po roku kalendarzowym, w którym stwierdzono niezgodności.

W uzasadnieniu decyzji wskazano, że złożonym w dniu 12 maja 2006 r. wnioskiem o przyznanie płatności bezpośrednich do gruntów rolnych, zadeklarowano działki rolne o łącznej powierzchni 499,15 ha z uprawą "łąki trwałe" oraz powołano się na przeprowadzone w dniach 26 sierpnia 2006 r., 2 lutego 2007 r. i 19-24 kwietnia 2007 r. kontrole gospodarstwa producenta rolnego. Organ pierwszej instancji wskazał, że po zapoznaniu się ze zgromadzonym materiałem dowodowym (w tym z protokołami kontroli) uznał wyniki kontroli na miejscu przeprowadzonej w dniu 26 sierpnia 2006 r. jako wiążące, obrazujące stan faktyczny upraw w okresie, w którym zgodnie z obowiązującymi wymaganiami dotyczącymi utrzymywania gruntów rolnych w dobrej kulturze rolnej wskazane przez wnioskodawcę łąki trwałe powinny być wykoszone, a skoszona okrywa roślinna usunięta. Kontrola ta wykazała nieprowadzenie działalności rolniczej na dzień 30 czerwca 2003 r. na działkach rolnych A i D o łącznej powierzchni 195,55 ha (zastosowano kod nieprawidłowości DR10 - w myśl art. 143b ust. 4 i 5 rozporządzenia Rady (WE) nr 1782/2003 z 29 września 2003 r. ustanawiającego wspólne zasady dla systemów wsparcia bezpośredniego w ramach wspólnej polityki rolnej i określone systemy wsparcia dla rolników - Dz.U.UE.L. 03.270.1), oraz nieprawidłowości polegające na nieprzeprowadzeniu przez producenta jakichkolwiek zabiegów agrotechnicznych w roku 2006 (zastosowano kod nieprawidłowości DR18) na działkach rolnych B,E,F,G,H,J i L o łącznej powierzchni 221,99 ha.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00