Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 16 maja 2008 r., sygn. II SA/Ol 219/08

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Marzenna Glabas Sędziowie Sędzia WSA Adam Matuszak Sędzia WSA Alicja Jaszczak - Sikora (spr.) Protokolant Ewa Rychcik po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 16 maja 2008 r. sprawy ze skargi J.T. na uchwałę Rady Miejskiej z dnia "[...]" nr "[..]" w przedmiocie wygaśnięcia mandatu radnego oddala skargę.

Uzasadnienie

Z przekazanych Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Olsztynie akt sprawy wynika, że Rada Miejska "[...]" uchwałą Nr "[...]", z powołaniem się na art. 190 ust. 1 pkt 2a i ust. 4 ustawy z dnia 16 lipca 1998 r. Ordynacja wyborcza do rad gmin, rad powiatów, sejmików województw (Dz. U z 2003 r. Nr 159, póz. 1547 ze zmianami) w związku z art. 24 f ust. 1 i 1a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz. U z 2001 r. nr 142, póz. 1591 ze zmianami), stwierdziła wygaśnięcie mandatu radnego J.T. z listy nr "[...]", gdyż naruszył on zakaz łączenia mandatu radnego z prowadzeniem działalności gospodarczej z wykorzystaniem mienia komunalnego.

W skardze wniesionej na powyższą uchwałę J.T. stwierdził, iż nie prowadził działalności gospodarczej na własny rachunek w wykorzystaniem mienia komunalnego gminy, gdyż prowadził ją we własnym domu. Wpisy w ewidencji działalności gospodarczej, dokonane w czerwcu 2005 r., ze wskazaniem lokalizacji tej działalności przy ul. A w "[...]", nie stanowią dowodu, iż rzeczywiście w tym miejscu skarżący prowadził własną działalność. Miejsce działalności w budynku komunalnym przy ul. A wskazane było na potrzeby Narodowego Funduszu Zdrowia jako miejsce wypisywania recept refundowanych przez NFZ. Skarżący podniósł, że nie zawierał ze spółką żadnej umowy najmu lub dzierżawy jakiegokolwiek pomieszczenia. Z tą spółką wiąże go umowa kontraktowa, na mocy której może być skierowany do świadczenia usług w każdym z obiektów spółki. Podkreślił, że nie miał i nie ma praw do dysponowania majątkiem Miasta ani majątkiem spółki. Zgodnie z umową kontraktową spółka udostępnia lekarzom pomieszczenia, sprzęt i aparaturę medyczną, co wyłącza możliwość naruszenia interesu publicznego i powstanie ryzyka działań korupcyjnych. Wywiódł, że nie ma związku funkcjonalnego pomiędzy mieniem gminy a działalnością gospodarczą radnego, w sytuacji gdy radny prowadzi tę działalność w formie świadczenia usług dla innego podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą i wykorzystującego w swojej działalności mienie komunalne.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00