Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 7 lutego 2008 r., sygn. VI SA/Wa 1822/07

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Zbigniew Rudnicki (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Magdalena Bosakirska Asesor WSA Piotr Borowiecki Protokolant Patrycja Wrońska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 7 lutego 2008 r. sprawy ze skargi M. K. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] sierpnia 2007 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za przejazd pojazdem nienormatywnym bez zezwolenia oddala skargę

Uzasadnienie

Decyzją [...] Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] lutego 2007 r., wydaną na podstawie art. 40 c w związku z art. 13g ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2004 r. Nr 204, poz. 2086, z późn. zm.) oraz zgodnie z ustaleniami protokołu kontroli z dnia [...] stycznia 2007 r. nałożono na przedsiębiorcę - "[...]" M. K. (dalej: przedsiębiorca, skarżący) karę pieniężną w łącznej kwocie 15.780,00 zł za stwierdzone w toku kontroli naruszenia dotyczące nacisków osi i masy całkowitej zespołu.

Powyższą karę nałożono w następującym stanie faktycznym. Mianowicie w dniu [...] stycznia 2007 r. o godz. [...] w miejscowości B. (droga krajowa Nr [...],[...] km, waga) został skontrolowany pojazd członowy (ciągnik marki [...] o nr rej. [...], naczepa marki [...] o nr rej. [...] przewożący drewno z miejscowości P. do fabryki płyt wiórowych P. w W., którym kierował syn przedsiębiorcy. Wyżej wymieniony pojazd członowy został zatrzymany do kontroli na drodze wojewódzkiej nr [...] w B., po której mogą się poruszać pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi do 8 t. i skierowany na wagę stacjonarną w celu sprawdzenia nacisków na osie i dopuszczalnej masy całkowitej. W wyniku dokonanego ważenia na wadze stacjonarnej w B. o nr fabrycznym [...] (protokół kontroli [...]) stwierdzono, że:

- nacisk na podwójnej osi napędowej pojazdu silnikowego (po odjęciu możliwych błędów ważenia) wynosił 19,04 tony i został przekroczony o 4,54 tony, od dopuszczalnej wartości wynoszącej 14,5 tony,

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00