Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 11 grudnia 2007 r., sygn. I SA/Bd 680/07
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia NSA Zdzisław Pietrasik Sędziowie: Sędzia WSA Leszek Kleczkowski (spr.) Asesor sądowy Urszula Wiśniewska Protokolant Asystent sędziego Joanna Jaworska po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 11 grudnia 2007 r. sprawy ze skargi S.A. P. w T. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w T. z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego za poszczególne miesiące 2001 r. 1. uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję Dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej w B. z dnia [...] r. nr [...] 2. określa, że zaskarżona decyzja nie może być wykonana w całości 3. zasądza od Dyrektora Izby Celnej w T. na rzecz skarżącej - S.A. P. w T. kwotę 5.264 zł (pięć tysięcy dwieście sześćdziesiąt cztery złote) tytułem zwrotu kosztów postępowania
UZASADNIENIE
Po dwukrotnym uchyleniu rozstrzygnięcia organu pierwszej instancji przez organ odwoławczy, uzupełnieniu materiału dowodowego i ponownym przeanalizowaniu rozpatrywanej sprawy Dyrektor Urzędu Kontroli Skarbowej w B. w dniu [...] roku wydał decyzję, w której określił SA P. w T. wysokość zobowiązania podatkowego w podatku akcyzowym za okres od stycznia do grudnia 2001 roku w wysokości [...] zł.
Organ kontroli skarbowej dokonując w spółce kontroli prawidłowości rozliczeń z budżetem państwa z tytułu podatku akcyzowego stwierdził, że spółka naruszyła przepisy rozporządzenia Ministra Finansów z 22 grudnia 2000 r. w sprawie podatku akcyzowego - zwanego dalej "rozporządzeniem o akcyzie" - w zakresie obowiązujących stawek podatku akcyzowego, wymienionych w poz. 2 pkt 3 i 7 załącznika nr 2 i 5 oraz § 12 ust. 1 pkt 11 rozporządzenia o akcyzie, w ten sposób, że zastosowała obniżoną stawkę podatku akcyzowego - 50 zł za 1 hl 100% spirytusu.
Wykonując zalecenia organu drugiej instancji, Dyrektor Urzędu Kontroli Skarbowej ustalił, że spółka dokonywała sprzedaży spirytusu rektyfikowanego czystego, na podstawie składanych zamówień przez placówki służby zdrowia nie będące szpitalami, do których zaliczały się m.in. przychodnie, ośrodki zdrowia, poradnie, pogotowie ratunkowe, pracownie diagnostyczne, pracownie protetyki stomatologicznej, ortodoncji. Podmioty te w każdym zamówieniu wskazywały cel nabycia spirytusu. Z analizy poszczególnych zamówień wynikało, że spirytus przeznaczany był do celów dezynfekcyjnych: skóry, powierzchni i przedmiotów, ponadto do celów laboratoryjnych, do odczynników, do obróbki tkanki materiału badanego w zakładzie diagnostyki onkologicznej, iniekcji, rozcieńczania odczynników.