Wyrok WSA w Warszawie z dnia 16 padziernika 2007 r., sygn. VI SA/Wa 965/07
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Stanisław Gronowski Sędziowie Sędzia WSA Andrzej Czarnecki Sędzia WSA Olga Żurawska - Matusiak (spr.) Protokolant Anna Błaszczyk po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 16 października 2007 r. sprawy ze skargi "P." S.A. z siedzibą w W. na decyzję Urzędu Patentowego Rzeczypospolitej Polskiej z dnia [...] marca 2007 r. nr [...] w przedmiocie odmowy udzielenia prawa ochronnego na znak towarowy oddala skargę
Uzasadnienie
Decyzją z dnia [...] marca 2007 r., wydaną na podstawie art. 245 i 248 ustawy z dnia 30 czerwca 2000 r. - Prawo własności przemysłowej (Dz. U z 2003 r. Nr 119, poz. 1117, z późn. zm., dalej jako p.w.p.) Urząd Patentowy RP po ponownym rozpatrzeniu sprawy utrzymał w mocy decyzję z dnia [...] maja 2006 r., odmawiającą udzielenia prawa ochronnego na słowno-graficzny znak towarowy TIMES POLSKA zgłoszony przez P. S.A. z siedzibą w W. (dalej jako skarżąca).
Do wydania powyższej decyzji doszło w następującym stanie faktycznym i prawnym sprawy.
Wnioskiem z dnia [...] stycznia 2003 r. skarżąca wystąpiła do Urzędu Patentowego o udzielenie prawa ochronnego na słowno-graficzny znak towarowy TIMES POLSKA dla książek i czasopism w klasie 16.
Pismem z dnia [...] stycznia 2006 r., organ powiadomił skarżącą o istniejącej kolizji i wyznaczył miesięczny termin na zajęcie stanowiska w sprawie. W zakreślonym terminie skarżąca nie wypowiedziała się.
Decyzją z dnia [...] maja 2006 r. Urząd Patentowy odmówił udzielenia prawa ochronnego na powyższy znak towarowy, uznając, że jest on podobny do zarejestrowanego znaku towarowego TIME w stopniu zagrażającym wprowadzeniem w błąd odbiorców co do pochodzenia towarów.
We wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy skarżąca podała, że w jej ocenie wskazane przez organ podobieństwo nie zachodzi. Zgłoszony znak przeznaczony jest do oznaczania książek i czasopism, podczas gdy znak TIME służy do oznaczania tygodnika. Inny jest sposób dystrybuowania towarów oraz inny jest krąg odbiorców, a zatem nie zachodzi ryzyko wprowadzenia odbiorców w błąd.